چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
ساوه

حوزه/مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه گفت: نماز اساسی ترین عامل ارتباط و محبت بندگان و پروردگار می باشد و همچون ریسمانی انسان را به عالَم ملکوت اتصال می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت ستاد اقامه نماز و اداره آموزش و پرورش ساوه پیش از ظهر امروز نشست نماز با حضور خانم نجیبه کرمی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه در جمع دانش آموزان مدرسه مقطع متوسطه اول باغبانی در این مدرسه برگزار گردید.

کرمی بیان کرد : نماز اساسی ترین عامل ارتباط و محبت بندگان و پروردگار می باشد و همچون ریسمانی انسان را به عالَم ملکوت اتصال می دهد.

وی در ادامه افزود: نماز از زبان ائمه معصومین به عنوان ستون و اساس دین نام برده شده است و در قرآن کریم، سوره انعام آیه 92 به ویژگی مومن اشاره نموده است که « و هم علی صلاتهم یحافظون» مومنین از نمازهای خویش مواظبت می‌کنند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه اظهار داشت : منظور از محافظت، همان خشوع در نماز و تذلل و تاثر باطنی از عظمت پروردگار در موقع ایستادن در مقام عبودیت اوست.

کرمی افزود: نماز در اسلام، حقیقتی جامع و واقعیتی کامل است که در پرتوی آن انسان به آداب الهی مودب می‌شود و طریق رشد و کمال و حقیقت را می‌پیماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha