پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر برطرف نمودن موانع مسیر تولید و فعالان عرصه صنعت گفت: شهرک های صنعتی باید خود بتوانند برق مورد نیاز خود را تولید کنند، هم چنان که برخی از صنایع بزرگ همانند فولاد مبارکه نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی را احداث کرد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با سرپرست معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به برتری اصفهان در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه صنعت اظهار داشت: اصفهان در حوزه صنعت برابر با یک دهم کشور است.
امام جمعه اصفهان با بیان لزوم توجه به شهرک های صنعتی و احداث زیرساخت ها و فضاسازی مناسب در شهرک ها گفت: جدول بندی خیابان ها و به خصوص فضای سبز شهرک های صنعتی مهم است تا افرادی که در آن مکان هستند از آن بهره ببرند.

وی به موضوع تقسیم بندی درست زمین ها در شهرک های صنعتی پرداخت و افزود: یکی از اشتباهات ما این است، درباره توانایی فردی که زمینی را در شهرک صنعتی دریافت می کند، در زمینه انجام کار تولیدی و صنعتی بررسی نمی کنیم در حالی که باید این کار از روی حساب و کتاب انجام شود.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: در مورد برق شهرک های صنعتی نیز، باید برای شهرک ها از قبل برق ایجاد می کردیم، این در حالی است که یکی از کارهایی مهمی که دولت انجام داده است مسئله تولید برق است، چرا که پیش از انقلاب تنها ۷ هزار مگاوات برق در کشور تولید می شد، اما پس از پیروزی انقلاب این مقدار به ۷۵ هزار مگاوات رسیده است و بخشی نیز به خارج از کشور فروخته می شود و این نشانگر آن است که در این حوزه کار شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر برطرف نمودن موانع مسیر تولید و فعالان عرصه صنعت تصریح کرد: شهرک های صنعتی باید خود بتوانند برق مورد نیاز خود را تولید کنند، هم چنان که برخی از صنایع بزرگ همانند فولاد مبارکه نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی را احداث کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این کار را شهرک ها انجام می دادند نیاز نبود دولت این مقدار برق تولید کند و هزینه نماید و می توانستیم برق تولید شده خود را به دیگر کشورها بفروشیم تا علاوه بر کسب سود، آنها را به خود وابسته نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: تولیدکننده و صنعت گر با اشتغال زایی که می کنند در واقع به نفع دولت کار کرده، لذا باید هر مقدار که می توان به تولیدگر کمک نمود.

در ابتدای این دیدار روح اله ابراهیمی با اشاره به برخی موارد در خصوص شهرک های صنعتی و نیازهای مهم شهرک ها اظهار داشت: رویکرد دولت جدید و آنچه که در مجموعه سازمان صنایع کوچک دنبال می کنیم بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب این است که زمانی مشکلات اقتصادی حل خواهد شد که ما کار را به دست خود مردم داده و در حقیقت مردمی سازی اقتصاد انجام شود.

وی افزود: حوزه اقتصادی حوزه ای است که دولت باید تسهیل گری و نظارت داشته باشد و در سازمان صنایع کوچک، برون سپاری راه خروج از مشکلات است، یعنی مردم خود وارد شوند و دست به کار تولید شده و ما زمینه را فراهم کنیم.
سرپرست معاونت فنی سازمان صنایع کوچک با بیان این که در حوزه زیر ساخت، عمده ترین ماموریت سازمان صنایع کوچک، فراهم کردن شرایط برای تولید است گفت: البته اقدامات خوبی نیز در گذشته انجام شده و در دوره هایی نیز سرعت حرکت گرفته شده، اما به سمت نقطه آرمانی در حرکت هستیم و استان اصفهان نیز از این جهت یکی از استان های مهم است و امروز نیز آیین رونمایی از پروژه های شهرک های صنعتی استان با مبلغی بالغ بر هزار میلیارد تومان را خواهیم داشت.

ابراهیمی هم چنین به برخی از مسائل مبتلا به شهرک های صنعتی نیز پرداخت و گفت: لازم است این موضوعات توسط ائمه جمعه و افرادی که دارای تریبون هستند بیان شود، از جمله این که سیاست دولت این است که تاجایی که ممکن است آسایش و رفاه مردم را فراهم کند، در این راستا تابستان سال جاری در زمینه اعمال مدیریت مصرف برق، برنامه قطعی به سمت واحدهای تولیدی رفت که در کل شهرک های صنعتی کشور اعمال شد.

وی افزود: مشترکین خانگی باید این نکته را بدانند که شاید اگر این قطعی برق مدیریت می شد و به سمت مشترکین خانگی می رفت، این قطعی رخ نمی داد و باید بدانند که تولید مهم است.

سرپرست معاونت فنی سازمان صنایع کوچک عنوان کرد : زمانی که واحد صنعتی مجبور است تولید را متوقف کند و از طرف دیگر هزینه های سربار ثابت خود را پرداخت نماید، در نهایت بهای تمام شده کالایی که به دست مردم می رسد افزایش می یابد ،لذا این موضوع نیاز به تبیین دارد.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر درباره آب و چالش بسیار جدی است که استان اصفهان نسبت به سایر استان ها چالش بیشتری نیز دارد ، این در حالی است که سهم بخش صنعت از آب کمتر از ۲ درصد است و اگر در بخش کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و افزایش راندمان بهره وری، صرفه جویی شود این مشکلات برطرف شده و این در شرایطی است که در اصفهان برای هر لیتر آب که در شهرک های صنعتی تهیه شده ۲۱۵ شغل ایجاد می شود و صنعت ارزش واقعی آب را می داند.

گفتنی است: در بازدید سرپرست معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهرک های صنعتی اصفهان ۴۵ پروژه شهرک های صنعتی افتتاح و ۴۵ پروژه دیگر نیز کلنگ زنی شد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha