پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ امام جمعه اصفهان با بیان اهمیت مسئله انتخابات و حفظ آبروی افراد گفت: در انتخابات علاوه بر روشنگری برای حضور مردم، باید افرادی که می خواهند برای نامزدها تبلیغ نمایند مراقب باشند علیه یکدیگر صحبت نکنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش هیئت طراز انقلاب اسلامی ویژه توانمندسازی شورای هیئات مذهبی استان اصفهان که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزارشد با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: حضرت در این روایت می فرماید فردی که کفّ نفس کرده و آبروی مردم را حفظ می کند، خدای متعال در قیامت لغزش های آن را می بخشد و فردی که خود را از غضب بر مردم نگاه دارد، غضب خداوند نیز شامل این فرد نمی شود.

امام جمعه اصفهان افزود: این روایت به ویژه در زمان انتخابات به کار می آید هم چنان که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند وظایف خواص این است که مردم را روشن کنند.

وی با بیان اهمیت مسئله انتخابات و حفظ آبروی افراد گفت: در انتخابات علاوه بر روشنگری برای حضور مردم، باید افرادی که می خواهند برای نامزدها تبلیغ نمایند مراقب باشند علیه یکدیگر صحبت نکنند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: یکی از خصلت های بدی که در برخی از افراد وجود دارد، این است که برای آن که فرد کاندیدای مورد نظر خود را معرفی کنند شروع به بدگویی از دیگران می کنند و این امری است که از نظر دینی بسیار مورد غضب الهی است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر لزوم حفظ آبروی افراد به خصوص در ایام انتخابات تصریح کرد: اگر فردی مراقبت کند تا عِرض مردم را از بین نبرد خداوند لغزش های آن را می بخشد و آن را اقاله و کم لم یکن می کند و از کمبودها و گناهان آن چشم پوشی می کند.

وی عنوان کرد: باید سعی ما بر این باشد که برای دیگران جهنم نرویم، همچنان که در روایت است که کم عاقل ترین افراد کسی است که برای دیگران به جهنم برود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به یکی از ویژگی های امام موسی کاظم(ع) در حفظ شیعیان اشاره کرد و گفت: در بین ائمه اطهار(ع) هیچ یک در زندان نبود و تنها امام در زندان حضرت موسی بن جعفر(ع) بود و یکی از علل این مسئله آن است که حضرت در بین حکومت نفوذی داشت که مخفی بودند همانند وزیر هارون الرشید علی بن یقطین که از شیعیان خالص امام بود.

وی به بیان نکاتی در خصوص کوشش امام در حفظ شیعه پرداخت و افزود: هارون الرشید نامه هایی که شیعیان به امام نوشته بودند را مقابل امام قرار داد و گفت که این نامه ها از طرف شیعیان نوشته شده و در آنها قید شده که حضرت در حال جمع آوری سلاح و نیرو است، حضرت نیز در پاسخ فرمود، ما اهل بیتی هستیم که امتحان ما در این است که دروغ علیه ما بسیار گفته می شود.

وی خاطر نشان کرد: درباره همه ائمه اطهار این نسبت ها داده می شد و حتی علیه امیرمومنان(ع) نیز اظهار می کردند که حضرت نماز نمی خواند و به همه اهل بیت و انبیاء نیز نسبت دروغ و حتی جنون و سحر می دادند.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: اکنون نیز به افرادی که در جامعه کار درست انجام می دهند، حرف های نسنجیده گفته می شود و این امتحان الهی برای اولیا خدا وجود دارد.

وی هم چنین به مسئله اهمیت حضور حداکثری پای صندوق ها اشاره کرد و گفت: اگر تعداد رأی بیشتر باشد باعث امنیت کشور است و بدون شک زمانی که دشمنان بدانند مردم با حکومت هستند این به معنای آن است که این حکومت قوی است و نمی توان با آن مقابله کرد.

امام جمعه اصفهان حضور و مشارکت مردم را امری مهم عنوان کرد و ادامه داد: تقویت یک حکومت با وجود مردم است و اگر مردم نباشند امیرمومنان(ع) نیز خانه نشین می شود، اما در عین حال مردم نیز اگر بدون امیرمومنان(ع) باشند، معاویه بر سر کار می آید و در واقع به ضرر مردم تمام می شود؛ یعنی مردم زمانی که در کنار رهبر عادل، مدیر و مدبر که در رأس حکومت است نباشند و آن را تضعیف کنند به جای آن، فردی در رأس قرار می گیرد که نوکر دیگران است.

وی اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) در جمله مهمی مرگ و حیات انسانی را معنا می کنند، چرا که مرگ و حیات حیوانی زمانی است که افسار فرد در دست دیگران است، هم چنان که اکنون حکام کشورهای عربی این گونه هستند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در غزه در شبانه روز حداقل ۱۵۰ نفر به شهادت می رسد و این در حالی است که حکام عرب از آمریکا سلاح خریداری کرده اند اما اجازه استفاده از آن را برای غزه ندارند، از همین رو است که امیرمومنان(ع) می فرماید " فَالْمَوْتُ فِی حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ ".

نماینده ولی فقیه در استان مرگ یک انسان را مقهور و تحت سلطه دیگران بودن دانست و افزود:در مقابل شهدا، انسان زنده هستند، زیرا مردانه ایستادند و زیر بار دشمن نرفتند، بنابراین زنده هستند و انقلاب اسلامی نیز می خواهد همه ما زنده باشیم.

وی اضافه کرد: در مسئله غزه نیز مردم دنیا در حال اعتراض هستند و این نشانه بیدار شدن مردم است و این برخلاف خواسته آمریکا و اسرائیل است، چرا که آنها نمی خواهند هیچ حکومتی زنده باشد.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی، مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به بیان نکاتی مهم در جمع مبلغین و هیئات مذهبی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha