پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانظ الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: کسالت، بی حالی و بی حوصلگی برازنده طلبگی نیست. باید برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت و انقلاب اسلامی برنامه ریزی جدی انجام دهیم. لازم است طلبه در مسائل سیاسی اهل تحلیل باشد و به شبهات موجود در این عرصه جواب بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده امروز در جلسه اخلاق طلاب که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، با تاکید بر این که طلبگی یکی از نعمت های الهی است، اظهار داشت: وارد شدن به عرصه طلبگی، ورود به عرصه علمداری تاریخ اهل بیت و اسلام است و باید خودمان را برای ایجاد یک تمدن نوین قوی آماده کنیم.

وی ادامه داد: کسالت، بی حالی و بی حوصلگی برازنده طلبگی نیست. باید برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت و انقلاب اسلامی برنامه ریزی جدی انجام دهیم. لازم است طلبه در مسائل سیاسی اهل تحلیل باشد و به شبهات موجود در این عرصه جواب بدهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: حضرت علی علیه السلام می فرمایند؛ اَلمَرءُ ابنُ ساعَتِهِ، آدمی فرزندِ زمان خویش است و نمونه بارز این روایت در عصر حاضر امامین انقلاب می باشد و امام خمینی فرزند زمان خویشتن بودند. زمان شناس و انتخابگر بود، «ساکن و منزوی» نبود و همواره با «حرکت» همراه بود. او با پای نهادن بر سر نفس خویش یک سروگردن بالاتر از همه، جهان را از افقی گسترده تر و سطحی رفیع تر از منافع کوتاه مدت گروه های خاص مورد ارزیابی قرار می داد و همواره جلوتر از زمان خویش حرکت می کرد و رهبر انقلاب نیز چنین است.

وی گفت: در روایتی از نبی مکرم اسلام وارد شده است که یَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیُوَطِّئونَ لِلمَهدِیِ سُلطانَهُ مردمی از مشرق قیام می کنند و زمینه حکومت مهدی را فراهم می آورند و این پیش بینی ها اتفاق می افتد، نظم نوین جهانی حول و محور انقلاب اسلامی درحال شکل گرفتن است و غرب روز به روز روبه زوال میرود وایران قوی تر می شود.

حجت الاسلام اکبرزاده خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف دشمن تضعیف انقلاب اسلامی و حرکت عظیم مردمی است که در آن خطاهای ریز و کوچک نظام را بزرگ جلوه می دهد و به جوانان القا می کند که نظام ناکارامد است و با این طریق سیاه نمایی می کند و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی یکی از مهم ترین وظائف ما است.

وی ادامه داد: هدف خدای متعال از بعثت انبیاء غلبه حاکمیت دین الهی برعالم است و در جامعه باید با طاغوت مقابله شود و باید تقوای فردی، اجتماعی، سیاسی، تشکیلاتی را تقویت کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: باید با مطالعه مطالب روز و کتب مورد نیاز خود را به برای جامعه مهدوی آماده کنیم و اگر در این زمینه کوتاهی شود دین و امام مظلوم خواهد ماند و شیعه باید تلاش کند تا امام جامعه مظلوم نماند، رابطه بین امام و امت باید قوی باشد وتشکیل دهنده امت ما هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha