پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
خلیل رضایی

حوزه/ رضایی گفت: رسیدگی به تخلف دادن وعده‌های خارج از وظایف نمایندگی، از اولویت اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی می‌باشد و پیگیری اعطای وام‌ها که دارای جنبه انتفاعی و همچنین شفافیت منابع مالی تبلیغات کاندیداها نیز از مواردی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان بوشهر امروز با حضور اعضای ستاد و کلیه کاندیداهای تایید شده انتخاباتی استان بوشهر برگزار شد.

خلیل رضایی رییس هیات بازرسی و نظارت شورای نگهبان استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: نظارت شورای نگهبان بر اساس ماده ۶۵ قانون انتخابات تا قبل از تصویب اعتبار نامه ادامه دارد.

وی خطاب به کاندیداها ملزم نمودن خود به قانون و رعایت آن را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به رعایت حق نظام، حق داوطلبان و حق مردم، گفت: فصل الخطاب قانون است که باید به آن تمکین نماییم.

رضایی به مواردی از تخلفات صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: رسیدگی به تخلف دادن وعده‌های خارج از وظایف نمایندگی، از اولویت اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی می‌باشد و پیگیری اعطای وام‌ها که دارای جنبه انتفاعی و همچنین شفافیت منابع مالی تبلیغات کاندیداها نیز از مواردی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رییس هیات بازرسی و نظارت شورای نگهبان استان بوشهر خاطرنشان کرد: کاندیداها می‌بایست مشخصات دقیق و کامل هوادارانی که از منابع مالی آنان در تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌نمایند را به دفتر نظارت شورای نگهبان ارسال کنند.

در ابتدای این جلسه آرامی دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی جرائم و تخلفات انتخابات استان بوشهر نیز به بررسی تصمیمات جلسه قبلی اشاره کرد.

وی در ادامه به تبیین برخی از قوانین انتخابات در جهت تبلیغات زود هنگام پرداخت و گفت: تاکنون قریب به ۲۰۰ مصوبه در سطح ستادهای پیشگیری و رسیدگی جرایم انتخاباتی استان و کمیته‌های هماهنگی تبادل اطلاعات انتخاباتی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی تصویب و برای اجرا ابلاغ گردیده و این جلسه نیز در راستای تحقق راهبرد آگاهی بخشی حقوقی داوطلبان بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری تشکیل شده است.

در پایان نیز سایر اعضا به نقطه نظرات حوزه خود در جهت پیشگیری از جرایم و انتخاباتی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha