جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
اراک

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک گفت: با خواندن دعای عهد، دعای ندبه، دعای امام زمان(عج) که همان اللهم ارزقنا توفیق الطاعه می‌باشد، همواره یاد ایشان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست مهدوی با موضوع وظایف منتظران در عصر غیبت با حضور خانم مشایخی استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک در این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم مشایخی با بیان اینکه شیعه در زمان غیبت وظایفی دارد تا منتظر واقعی باشد، اظهار داشت: معرفت به امام و شناخت امام فقط از بُعد تاریخی و یا فرزندان مطرح نیست، بلکه از بُعد خصوصیات و جایگاه امام و معارفی که باعث نزدیک‌تر شدن ما به امام می‌شود نیز موضوعیت دارد.

وی تصریح کرد: در دعای امام زمان، معانی عمیقی نهفته است از جمله وظایف منتظران را مشخص کرده، در ابتدا می‌فرماید توفیق اطاعت و دوری از معصیت و راستی در گفتار و شناخت حرمت‌ها را روزی ما کن که این عمل منتطران است و بعد از آن وظایف اشخاص را بیان می‌کنند.

استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک، یادآور شد: برای نمونه بیان می‌کند هر قشر و گروه از جامعه وظیفه خاص خود را دارد، وظیفه علما زهد و نصیحت، وظیفه دانشجویان و مشتاقان علم کوشش و رغبت، وظیفه مستمعان پیروی کردن و موعظه، وظیفه کهنسالان وقار و سکینه و وظیفه جوانان توبه است و به همین ترتیب بقیه اقشار را مشخص کرده.

وی خاطرنشان کرد: با خواندن دعای عهد، دعای ندبه، دعای امام زمان(عج) که همان اللهم ارزقنا توفیق الطاعه می‌باشد، همواره یاد ایشان باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha