چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
امام القائم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی اظهار داشت: وقتی آمار مساجد تعطیل و نیمه تعطیل شهر تهران و حتی کشور، در خور نظام جمهوری اسلامی نباشد، دشمن جرات پیدا می کند در وسط پایتخت نظام ولایی امیرالمومنین علیه السلام به مقدسات تعرض کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا علم الهدی تولیت مدرسه علمیه امام القائم تهران، در مراسم عمامه گذاری طلاب این مدرسه علمیه که با حضور علما، اساتید، طلاب و برخی از مردم شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به جمعیت ۸ میلیون نفری شهر تهران و طبق بررسی مسئولین، نسبت حضور روحانیون بعنوان امام جماعت آمار پایینی را نشان می دهد که نشانه خوبی برای شهر تهران نیست.

وی با بیان آمار مساجد فعال و نیمه فعال افزود: ۱۵ هزار مسجد نیمه فعال و ۵۰ هزار مسجد تعطیل در شهر تهران آمار جالب و در خور این شهر انقلابی نیست. شهر تهران بعنوان پایتخت نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر فعالیت مساجد باید الگوی سایر استان های کشور باشد.

وی تاکید داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران که قهرمان پرور و داعیه مبارزه با داعش دارد، نباید ۵۰ هزار مسجد تعطیل و نیمه تعطیل داشته باشد. در حال حاضر و طبق آمار باید حدوداً ۱۸۰ هزار روحانی در هر یک از مساجد کشور حضوری فعال داشته باشند و این تعداد بغیر از روحانی کانون های قرآنی، فرهنگی، حج و عتبات است.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی خاطر نشان کرد: باید اغتشاشات و فتنه های سال گذشته دشمن را مطالعه کرد تا جلوی نفوذ دشمن را در بین جوانان و مردم ایران اسلامی بسته شود. یکی از راه هایی جلوگیری از نفوذ دشمن فعال کردن مساجد است. سال گذشته دشمن با استفاده از فضای مجازی توانست فتنه ای را در داخل کشور رقم بزند و تعرض هایی را به کشور ولایی ایران صورت دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه دشمن جرات تعدی به بانوان محجبه را در فتنه سال گذشته پیدا کرد اظهار داشت: وقتی آمار مساجد تعطیل و نیمه تعطیل شهر تهران و حتی کشور، در خور نظام جمهوری اسلامی نباشد، همین می شود که دشمن جرات پیدا می کند در وسط پایتخت نظام ولایی امیرالمومنین علیه السلام حجاب از سر ناموس ما بردارد.

تولیت مدرسه علمیه امام القائم تهران در خصوص فضای مجازی نیز تاکید داشت: امروزه دست هر جوان و نوجوان یک گوشی وجود دارد و یک فضای باز مجازی که هیچ گونه نظارتی هم در آن نیست و انواع شبهه ها و ترفندهای رسانه ای که دشمن بصورت هنرمندانه در این فضای مجازی به کار می برد تا جوان و نوجوان را نسبت به مسجد و دین سست کند. از طرفی هم دشمن به خوبی میداند که سنگر و پایگاه اسلام ناب محمدی مساجد هستند و به هر طریق و شیوه ممکن سعی در کم رنگ کردن حضور مردم در مساجد را دارد.

وی با بیان آیه ای از قرآن کریم ابراز داشت: خداوند در قرآن می فرماید: الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند و این آیه یعنی یکی از راه های اساسی مقابله با دشمن تربیت طلاب علوم دینی است که رسالت خداوند را به مردم بازگو کند.
حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی در پایان تاکید داشت: در برخی از مساجد اگر روحانی حضور نداشته باشد یکی از افراد نماز گذار بعنوان امام جلو می ایستد که در بعضی از مواقع اشکال ندارد ولی باید گفت مگر می شود در دانشگاه استاد غایب باشد و یکی از دانشجوها به جای استاد مشغول تدریس برای سایر دانشجوها باشد؟ لذا مردم شریف و مومن نیز باید در خصوص حضور روحانی مسجد تلاش و درخواست کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha