پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
image.png

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و به برکت وجودی مقام معظم رهبری نشر معارف اسلامی و تبیین مبانی دینی در گستره جوامع بشری از قبل بسیار گسترده تر و محیا تر می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله عبدالمجید بنابی در مراسم جشن نیمه شعبان که در محل نمایندگی جامعه المصطفی و با حضور جمعی از اساتید کارکنان و طلاب و خانواده های نمایندگی جامعه المصطفی در تبریز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد نیمه شعبان خاطرنشان ساخت: باید عالم به گونه ای باشد که عامل باشد و مردم از معلومات آنان استفاده کنند و از علم ایشان نفع ببرند.

وی در ادامه افزود: امیدوارم در مقام عالمی نباشیم که در مقام احتکار علم, دانش و آموخته های خود باشیم و اگر علم ما برای مردم بهره ای نداشته باشد و احتکار علم کنیم خود این امر در حالی که مردم در جهالت هستند امری خطرناک است.

آیت الله بنابی گفت: طلاب جامعه المصطفی که از ملیت های مختلف در سطح کشور حضور دارند و برای طلب تعالیم دینی هجرت کرده اند مقامی چه بسا مقامی بالاتر از ما دارند و این روحیه شما جای تبریک دارد که طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل مهاجر الی الله می باشند و ما به حال شما و مقامی که نزد خداوند متعال دارید غبطه می خوریم؛ لذا شما باید از دقایق و ثانیه های که در این نهاد علمی حضور دارید از فرصت های پیش رو به نحو مطلوب و شایسته استفاده کنید چه بسا در رسیدن به این عرصه با مشکلات متعددی روبرو شده اید.

وی گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و به برکت وجودی مقام معظم رهبری نشر معارف اسلامی و تبیین مبانی دینی در گستره جوامع بشری از قبل بسیار گسترده تر و محیا تر می باشد.

آیت الله بنابی گفت: طلاب در اولویت های خود تحصیل و تهذیب را فرا بگیرند همانطور که آموزش مقدمه تهذیب است چه بسا بدونه تهذیب دریای علم برای آدم خسران می آورد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه شعبان ماه رحمانیت و رحمت للعالمین می باشد ابراز داشت: ما باید خودمان را بشناسیم و معرفت نفس داشته باشیم و توجه داشته باشیم که خداوند متعال چه سرمایه های برای ما گذاشته است بطور مثال خداوند از روح خود بر ما دمیده است و این بسیار عجیب است؛ وای بر ما که بر امانتی که خداوند متعال بر ما داده است را آلوده کنیم؛ فلذا باید در تلاش باشیم تا به سر منزل مقصود برسیم و در جهت تحقق و تبیین مبانی دینی مبین اسلام تلاش داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: درس های طلاب عبادت است و شما باید به گونه ای رفتار داشته باشید که غیبت در درس های خود را گناه بدانید؛ درس به ما حسب مطالعه و تقریر نویسی باید لازم باشد و طلبه باید تلاش کند.

طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل مهاجر الی اللّه هستند

طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل مهاجر الی اللّه هستند

طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل مهاجر الی اللّه هستند

طلاب جامعه المصطفی مصداق کامل مهاجر الی اللّه هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha