پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک با تاکید بر مشارکت همگانی در انتخابات، دعوت دیگران به شرکت در انتخابات را از مصادیق امر به معروف عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در خطبه های نماز جمعه و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی، به بررسی آثار دنیوی و اخروی بدخلقی در روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی تباه شدن اعمال را اولین اثر بدخلقی دانست و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «الخُلقُ السَّیِّئُ یُفسِدُ العَملَ کما یُفسِدُ الخَلُّ»؛ خویِ بد، کار را تباه می کند، همان گونه که سرکه عسل را.

امام جمعه کهک افزود: در روایت است که بداخلاقی سرانجام انسان را به آتش دوزخ گرفتار می سازد: «و إیّاکم و سوء الخلق؛ فإنّ سَیِّی الخلق فی النّار لامحالة»؛ از بدخلقی بپرهیزید چرا که عاقبت بداخلاقی ناگزیر به جهنم منتهی می گردد.

وی ادامه داد: اثر دیگر بدخلقی عبارت است از لذت نبردن خود انسان از زندگی؛ امیر مومنان (ع) می فرمایند: «لاَ عَیْشَ لِسَیِّئِ اَلْخُلُقِ»؛ انسان بداخلاق زندگی گوارا ندارد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: اثر دیگری که در روایات برای این رذیله بیان شده است عبارت است از حقیر و بی شخصیت شدن در جامعه؛ امیرالمومنین (ع) در این باره می فرماید: «لا سود لسیئ الخلق»؛ کسی که بداخلاق باشد به بزرگی و سروری نرسد.

وی ادامه داد: آخرین اثر بدخلقی، آزرده شدن خانواده و اطرافیان است؛ امام علی (ع) می فرمایند: «مَنْ ساءَ خُلْقُهُ مَلَّهُ اَهْلُهُ»؛ هر کسی بد اخلاق باشد، خانواده اش از او دلتنگ و خسته می شوند.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه به بیان برخی از مشکلات موجود در روستای ابرجس پرداخته و الحاق زمینهای مسکونی، خطرآفرین بودن پیچ موجود در مسیر و آسیبهای گردشگری را از مهمترین مشکلات این روستا دانست.

وی در ادامه خطبه ها با تاکید بر مشارکت همگانی در انتخابات، دعوت دیگران به شرکت در انتخابات را از مصادیق امر به معروف قلمداد کرد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی بیان داشت: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان باید همه ما نسبت به رسیدگی به امور فقرا به ویژه خویشاوندان و همسایگان اهتمام بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha