پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ احمد ذاکری به‌عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

یه گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام‌ ذاکری به‌عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان شرقی در یک‌صد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

حجت‌الاسلام‌ احمد ذاکری گرگری از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان، به‌ عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان معرفی گردید.

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان شرقی در راستای تحقق سند ملی مسجد و با هدف تمرکز امور مساجد در نهاد ذیل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان بر اساس ابلاغ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور راه‌اندازی گردیده و نظارت و راهبری مساجد استان را بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است: از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مدیریت مساجد به‌صورت مردمی است و امام‌جماعت مدیر طبیعی مسجد است و تمام امورات مسجد با هدایت او انجام می‌شود و هر نهادی که در اداره مسجد نقش دارد باید بازوی اجرایی و کمک‌کار امام‌جماعت باشد؛ لذا مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در راستای تحقق این امر راه‌اندازی گردیده است.

احمد ذاکری پیش‌ازاین به مدت ۴ سال ریاست مدرسه عالی برادران نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در آذربایجان شرقی را برعهده داشت و در سوابق او معاونت فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در آذربایجان شرقی، معاونت آموزش مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز، معاونت برنامه‌ریزی و پشتیبانی حوزه علمیه استان و معاونت امور برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دیده می‌شود.

وی هم اکنون عضو شورای نظارت و برنامه‌ریزی مجمع عالی حکمت اسلامی آذربایجان و عضو شورای نظارت بر نمایش استان است.

همچنین دارای سوابق فعالیت مطبوعاتی است و در حال حاضر مدیرمسئول روزنامه منطقه‌ای «سرخاب» و سردبیری فصل نامه علوم‌انسانی «نامه اشراق» را برعهده دارد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس علوم عقلی، اخلاق و عرفان و زبان انگلیسی در سطوح عالی حوزه و دانشگاه اشاره نمود. همچنین به‌عنوان کارشناس مذهبی در برنامه‌های مختلف رادیو برون‌مرزی آذری حضور دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha