جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
آیت الله سید حسن عاملی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با اشاره به دریای بی انتهای علم و تدبیر امیرالمومنین علی (ع)، اظهار کرد: امت اسلامی از این گوهر گرانبها کمترین بهره را برده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی اردبیل، با اشاره به دریای بی انتهای علم و تدبیر امیرالمومنین علی (ع)، اظهار کرد: امت اسلامی از این گوهر گرانبها کمترین بهره را برده است.

وی با بیان اوصاف امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) خاطرنشان کرد: در سایه تربیت آسمانی آن حضرت، حجت بر امت اسلامی تمام شد و عقل از بیان اوصاف و ویژگی های آن حضرت متحیر و درمانده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ وجود چنین شخصیت بی نظیر باید بیشتر از این قدر دانسته می‌شد، گفت: امت اسلامی نسبت به معجزه رسالت و صدیق نبی مکرم اسلام بی تفاوتی کرده و از این شخصیت بهره کامل نبرده است.

وی با اشاره به فضائل و ویژگی های امام علی (ع) گفت: شیعه باید به وجود چنین سرمایه عظیم به خود ببالد چرا که آن حضرت اقیانوس فضیلت، دریای معرفت و شکوه تمام نشدنی عدالت بوده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هیچ شخصیتی به اندازه امام علی (ع) در برقراری عدالت در جامعه کمر همت نبسته است، گفت: همین عدالت او به شهادتش منجر شد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی از حضرت علی (ع) به عنوان تربیت یافته دبستان عشق و معرفت الهی یاد کرد و گفت: تمام اجزای علم بی منتهای الهی در دست علی بود ولی امیر علم و معرفت به جای قرار گرفتن در راس حکومت اسلامی براثر غفلت و بی توجهی مشغول زراعت و چاه کندن بود.

وی در ادامه به یقین و باور بی نظیر آن حضرت اشاره و اظهار کرد: امام علی (ع) به صراحت اعلام کرد که اگر این پرده از جلوی چشم من کنار برود بر یقین و باورم افزوده نخواهد شد که این اوج اعتقاد آن حضرت به حق و حقیقت و اصالت معاد است.

خطیب جمعه اردبیل به عناد شبکه های متعدد علیه جایگاه و فضیلت امام اول شیعیان اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن امروز تلاش می کند تا با وارونه جلوه دادن حقیقت زندگی و فضیلت علی (ع) امت اسلامی را از این نعمت محروم کند.

مراسم اولین شب قدر مصلی اردبیل با برگزاری آئین بک یا الله و دعا و استغاثه مومنان تا پاسی از شب ادامه داشت.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha