پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
مجتبی علیرضالو حافظ کل قرآن و مسئول مدرسه شبانه روزی حضرت ولیعصر(عج)

حوزه/ حافظ کل قرآن و مسئول مدرسه شبانه روزی حضرت ولیعصر(عج) گفت: خلأ تشکل های مردمی در نمایشگاه قرآن احساس می‌شود. رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر مشارکت مردم چه در اقتصاد و چه در فرهنگ تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مجتبی علیرضالو حافظ کل قرآن و مسئول مدرسه شبانه روزی حضرت ولیعصر(عج) که در نمایشگاه قرآن حضور پیدا کرده بود، در گفتگویی اظهار کرد: نمایشگاه قرآن ظرفیتی است که باید به خوبی از آن برای معرفی تشکل‌های مردمی استفاده شود.

وی افزود: خلأ تشکل های مردمی در نمایشگاه قرآن احساس می‌شود. رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر مشارکت مردم چه در اقتصاد و چه در فرهنگ تاکید دارند.

این حافظ قرآن با بیان اینکه اگر بخواهیم در بحث فرهنگی رو به جلو حرکت کنیم، ناگزیریم تا مردم را مشارکت دهیم، تصریح کرد: بزرگترین کار فرهنگی که در جهان اسلام انجام می شود اربعین است و توسط مردم انجام می شود. ظرفیتی که نمایشگاه قرآن دارد تقریبا برای مردم صفر و یا نزدیک به صفر است. آنطور که باید از ظرفیت‌ مردم و تشکل‌های مردمی استفاده نشده است. نمایشگاه قرآن بیشتر یک نمایشگاهی شده برای ارائه آثار دولتی و نهادهای دولتی.

وی درباره مدرسه شبانه روزی حضرت ولیعصر(عج) گفت: در این مدرسه قرآنی شرکت کنندگان قرآن را به صورت شبانه روزی و یک ساله حفظ می کنند. امکانات خوب و برنامه های فرهنگی و تفریحی برای شرکت کنندگان فراهم است.

ثبت نام دوره ها از ۱۵ فروردین ماه امسال شروع می شود و شروع دوره ها از تیرماه است. یک دوره تابستانی داریم و در این دوره کسانی را که مستعد حفظ قرآن در یک سال هستند را انتخاب می کنیم.

گفتنی است؛ سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha