جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/دیدار صمیمی شاعران اردبیلی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه شعر و ادب غنی فارسی، گنجینه‌ای ارزشمند از احساسات و عواطف انسانی است، تصریح کرد: باید از این سرمایه‌های ادبی برای ارتقای سطح فرهنگ و معنویت جامعه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در نشست با جمعی از شعرا و ادبا و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان، بر ضرورت هدایت جریان شعر در استان به سمت صحیح و استفاده از قدرت تاثیرگذاری آن تاکید کرد.

وی در این نشست که به مناسبت روز قدس و هفته هنر انقلاب اسلامی در مسجد میرزا علی اکبر مرحوم برگزار شد، با اشاره به وجود شاعران پیشکسوت و جوانان با استعداد در استان، گفت: کشف و پرورش استعدادهای شعری، به‌ویژه در میان جوانان، وظیفه‌ای مهم بر عهده مسئولان این حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه شعر و ادب غنی فارسی، گنجینه‌ای ارزشمند از احساسات و عواطف انسانی است، تصریح کرد: باید از این سرمایه‌های ادبی برای ارتقای سطح فرهنگ و معنویت جامعه استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به قدرت تاثیرگذاری شعر، خاطرنشان کرد: شاعران می‌توانند با سروده‌های خود، تحولات بزرگی در درون انسان‌ها ایجاد کنند و حتی سرنوشت آدم‌ها را تغییر دهند.

امام جمعه اردبیل در ادامه، به نقل خاطره‌ای از تاثیرگذاری شعر حافظ بر بزرگانی همچون علامه طباطبایی پرداخت و مطالعه شرح‌های نوشته شده بر دیوان حافظ را برای شعرا و ادبا مفید دانست.

در این محفل ادبی که با یاد شهید آوینی، نماد هنر انقلاب اسلامی، همراه بود، تعدادی از شعرا سروده‌های خود را در موضوعات مختلف قرائت کردند. همچنین، احد پیشگر، شاعر و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های استان اردبیل، کتاب تازه چاپ شده خود در باب معرفی یکی از شاعران عاشورایی گذشته اردبیل را به امام جمعه اردبیل اهدا کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha