پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
باقری بنابی

حوزه/ حجت‌الاسلام باقری بنابی گفت: عید فطر امسال به مانور اقتدار جهان اسلام بر علیه دنیای استکبار و صهیونیسم بین الملل تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه پارس آباد در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک این عید بزرگ، آن را بازگشتی باشکوه پس از یک ماه بندگی و عبادت به سوی پروردگار دانست و اظهار داشت: عید فطر، بزرگترین عید مسلمانان جهان اسلام است و تولدی دوباره را بعد از یک ماه راز و نیاز به بندگان مومن نوید می‌دهد.

وی افزود: عید فطر مظهر عبودیت و بندگی مسلمانانی است که به شکرانه یک ماه ضیافت الهی نماز عید را اقامه می‌کنند و خداوند را از بابت روزهای پررحمت و برکتش شکرگزاری می‌کنند.

خطیب نماز عید سعید فطر شهرستان پارس آباد، ادامه داد: عید فطر امسال به مانور اقتدار جهان اسلام بر علیه دنیای استکبار و صهیونیسم بین الملل تبدیل شده و ان‌شاءالله در سایه وحدت و انسجام بین مسلمین به تلخ‌ترین تراژدی تاریخ بشریت در قلب جهان اسلام خاتمه بخشیده خواهد شد و اسرائیل کودک کش بزودی از جهان محو خواهد شد.

حجت الاسلام بنابی، تقوا را رمز نجات بشریت و فلسفه پیامبران دانست و یادآور شد: کمترین هدیه خداوند در عید فطر بخشش بندگان خود است.

وی عید فطر را یکی از برجسته ترین اعیاد اسلامی دانست که پس از یک ماه عنایت خداوندی در به جا آوردن تکلیف الهی و روزه داری برای مستحکم شدن دل‌ها به واسطه ایمان و کسب مغفرت از سوی خداوند متعال به دست آمده است.

رئیس شورای هماهنگی فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد، ابراز کرد: عید فطر در واقع، جشن تولد فطرت است، فطرتی که از غبارها و زنگارها پاک شده و اکنون در زیباترین شکل خود خودنمایی می کند.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: عید فطر، روز شکرگزاری از حق تعالی است که در ظلمت جسم، چراغ روشن فطرت را نهاد تا همیشه پرتوافشان باشد و این عید کسی است که خدا روزه‌اش را پذیرفته، نماز او را ستوده و هر روز که خدا نافرمانی نشود، آن روز عید است.

امام جمعه پارس آباد از عموم نمازگزاران خواست در دوره دوم انتخابات مجلس که ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد، حضور پرشوری داشته باشند.

گفتنی است مردم متدین و مسلمان شهرستان پارس آباد همزمان با سایر مردم مناطق مختلف کشور با آداب و رسوم خاص خود این روز بزرگ را جشن گرفته و شب قبل از عید و بعد از نماز مغرب نوای دلنشین الله اکبر در مساجد سطح شهرستان پارس آباد طنین انداز شد و با این کار پایان ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر اعلام شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha