سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: توازن جغرافیای توسعه در جنوب استان بوشهر با شمال آن همخوانی ندارد و با تدبیر استاندار و با ایجاد منطقه بزرگ اقتصادی بین شهرستان های دیلم و گناوه یک توازن جغرافیای توسعه عمران و اقتصاد فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در گردهمایی معاونین عمرانی استانداری سراسر کشور در بوشهر، اظهار داشت: در محاسبات آفرینش ایده و پدیده ۲ نظریه در مجامع آکادمیک جهان مطرح است، یکی عقلانیت در عرصه تولید ایده و دیگری توسل ایده به ذات اقدس باری تعالی و نظام آفرینش است‌.

وی افزود: آفرینش تمدن در حوزه عمران وقتی به ذات اقدس وصل شد، خداوند به کار برکت و رشد می دهد و ایجاد تمدن می کند و چون خدایی است تمامی پیوست های فرهنگی و اجتماعی و ... را در کنار خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: پیشانی هر ایده و پدیده عمران است، لذا خداوند اول جهان را آفرید و عمران و آبادانی داد و بعد نظام تشریع ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: در دولت آیت الله رئیسی کارهای بزرگ زیربنایی و راهبردی انجام شده بویژه در استان های ساحلی که براساس دریا محور و دریاپایه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ما در جغرافیای ایران چیزی کم نداریم، عنوان کرد: زیست بوم ایران دارای شرایطی است که اگر با نگاه آمایشی ظرفیت ها کشف و پیوند داده شوند و ایده یابی و به ارزش و ثروت تبدیل شود، قدرت ملی ایجاد می کند.

وی با اشاره به شعار سال، افزود: بی تردید نظام اقتصادی بر مؤلفه مردم باید تعریف شود و دولت هرچه تصدی گری خود را کم کند مؤلفه ای که مردم هستند را به خود اضافه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: در حوزه عمران نیز باید به سمتی گرایش پیدا کنیم که دولت کار طراحی و ریل گذاری و ایجاد زیرساخت ها را انجام دهد و مردم در همان مسیر طراحی شده، سرمایه گذاری کنند و بانک ها نیز به جای تسهیلات مشارکتی تسهیلات واقعی به مردم بدهند.

وی با بیان این که اعتبارات دولتی ناکافی است، تاکید کرد: مدیران کل باید در جذب اعتبارات ملی در استان ها تلاش کنند و از طرفی اعتبارات مردمی نیز جذب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی استراتژیک و ۷۰۷ کیلومتر ساحل دارد و نزدیک به ۸۳ درصد گاز کشور و ۸ درصد گاز جهان را تولید می کند.

وی با بیان این که استان بوشهر پایتخت انرژی کشور است، ادامه داد: این استان سومین اقتصاد در تولید ناخالص ملی و اولین استان در تولید سرانه کشور است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بیشترین سرمایه گذاری دولتی در عسلویه، خاطرنشان کرد: نزدیکی به کریدور شمال به جنوب، شاخص های خوب کشاورزی و تجارت از دیگر مزیت های استان بوشهر است.

وی یادآور شد: توازن جغرافیای توسعه در جنوب استان بوشهر با شمال آن همخوانی ندارد و با تدبیر استاندار با ایجاد منطقه بزرگ اقتصادی بین شهرستان های دیلم و گناوه یک توازن جغرافیای توسعه عمران و اقتصاد فراهم می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: بوشهر تنها استانی است که دارای سند اقتصاد دانش بنیان ۲۰ ساله مصوب شورای انقلاب فرهنگی است و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: براساس بسته مشخص پیشرفت استان بوشهر در سال ۱۴۲۰ براساس ظرفیت‌ها به ویژه حوزه انرژی نه تنها در ایران بلکه در حوزه خلیج فارس می تواند به یک الگو تبدیل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha