پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
نشست فرهنگی-پژوهشی

حوزه/در نشست فرهنگی و پژوهشی که مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد، آیه ۵۹ سوره احزاب مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،در نشست فرهنگی و پژوهشی که امروز با حضور حجت الاسلام عبداللهی از اساتید حوزه و دانشگاه در اراک در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد، وی به تفسیر آیه ۵۹ سوره احزاب «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»پرداخت و گفت :حجاب ، مساوی حضور اجتماعی زنان است، و هیچ زنی لازم نیست در خانه حجاب داشته باشد، پس اصل آیه برای مواقعی است که زن، بیرون خانه است.

وی تصریح کرد : پوشیدن لباسی که معرف زن برای تامین امنیت او باشد (حجاب) لازم و ضروری است «ذَلِکَ أَدْنَی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ »که در اثر این ظاهر شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند .

حجت الاسلام عبداللهی افزود : در امر به معروف و نهی از منکر باید دلیل بیان کنیم. ذلک أدنی أَنْ یُعْرَفْنَ

این استاد حوزه بیان کرد : نوع لباس مردم در جامعه می‌تواند معرف شخصیت و جایگاه آنان باشد و سرچشمه تعرض بسیاری از هوسبازان نوع پوشش زنان است.

وی خاطر نشان ساخت : زنان با حجاب با حضور خود در جامعه فرصت تعرض را از بین می‌برند.

حجت الاسلام عبداللهی بر اساس آیه ۵۹ سوره احزاب اظهار داشت : بدحجابی‌های گذشته قابل عفو و بخشش است و مغفرت خداوند همراه رحمت اوست و خداوند توبه کنندگان را دوست دارد .

نوع لباس مردم در جامعه می‌تواند معرف شخصیت و جایگاه آنان باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha