پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: شعار روز معلم ۱۴۰۳، عزت و عزیز بودن و در اعزاز بودن است و اساتید باید از موقعیت تربیت انسان به عنوان کسانی که وامدار معارف اهل بیت(ع) هستند، استفاده کرده و دین خدا را با همه لطافت و ظرافت برای نسل بعد بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در جلسه مجازی(وبینار) «عزت نفس و جلوه های نورانی آن در تربیت اخلاقی طلبه تراز» که همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته مقام معلم در استان گلستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز معلم طی سخنانی اظهار کرد: اقتدا و تاسی به سیره شهید مطهری (رض) می‌تواند برای همه اساتید درس ‌آموز باشد، چرا که کتاب‌های ایشان صددرصد اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: یکی از محسنات و رزق‌های معنوی که برای شهید مطهری مقدر شد، برخورداری از اساتید درجه یک همچون امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی بود که از جمله موهبت‌هایی بود که ایشان از آن برخوردار بودند، لذا لازمه کار این کار برای پرورش نسل آینده که عهده‌دار دیانت نسل بعد هستند، داشتن اساتید قوی، خبره و به‌روز است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه افزود: شهید مطهری در مقابل هجمه کمونیزم و امپریالیسم به یک جناح وابسته نبود و این ویژگی علمای شیعه است که نسبت به هر هجمه و شبهه‌ و رویه‌ای به‌روز هستند و شهید مطهری علیه مادی مسلکان، نقد بعضی اندیشه‌ها، القاء شبهه در یک مجله، ایرانیت و اسلامیت و حتی ادبیات دینی کودک احساس مسئولیت می‌کرده است.

وی تاکید کرد: شایسته است با الهام از شهید مطهری(ره) که روز معلم به یاد و نام ایشان است، اساتید خودشان را به سلاح دانش و هر آنچه که بتوان دشمن را با آن ترساند، مسلح کنند، و پاسخگوی تمام شبهات باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که آماده یک دولت جدید هستیم و علی‌القائده باید به عنوان منتظران حضرت حجت (عج) برای تحقق، بسط و تثبیت این دولت کریمه که دو ویژگی "اسلام در اعزاز و کفر و نفاق در اظلال" را داراست، تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تاکید کرد: باید قاعده نفی سبیل را در نظام تعلیم و تربیت احیا کرد و دانشگاه‌های ما دروس غربی را کنار گذاشته چرا که از اعزاز اسلام به دور است و این عزت یکی از شاخصه‌هایی است که اساتید باید آن را دنبال کنند.

وی عنوان کرد: این دنیا تجلی اسمای حسنای الهی است و یکی از اسماء "عزیز" بودن است، و اساتید نیز، جانشین پیغمبر در زمین هستند، و شایسته است که متصف به صفت "عزیز " بود و دانش آموزان شما باید انسان‌های متعالی باشند تا موجب اعزاز اسلام و تحقق دولت کریمه و موجب خواری دشمن شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه گفت: برای حوزه علمیه خواهران برنامه ۵ ساله‌ای مصوب شده که سه میان برنامه در افق ۱۴۱۴ وجود دارد و آن بخش از برنامه ۵ ساله که مربوط به بانوان است باید در آن مرجعیت علمی پیدا کنند و حوزه‌های علمیه نیز، با دانش به روز، بحران‌ها را حل و فصل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تاکید کرد: عزت و عزیز بودن و در اعزاز بودن می‌تواند شعار روز معلم سال ۱۴۰۳ قرار بگیرد که به نام و یاد شهید مطهری(ره) است، و اساتید باید از موقعیت تربیت انسان که در آن قرار دارند به عنوان وامدار و خوشه‌چین خرمن ائمه هدی( ع) استفاده کنند و دین خدا را با همه لطافت و ظرافت برای نسل بعد بگویندو این کم قابلیتی نیست و باید این نعمت را حفظ کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha