جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 1154181
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
تجلیل

حوزه/ مؤسس مدرسه علمیه خواهران برازجان گفت: در جامعه انسانی، اساسی ترین کار، تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم تجلیل و تکریم اساتید مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصلح امام جمعه دشتستان و حجةالاسلام والمسلمین اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلح در این مراسم ضمن تبریک روز معلم به اساتید مدرسه علمیه خواهران، بیان داشت: در جامعه انسانی، اساسی ترین کار، تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است.

وی با بیان اینکه نقش معلم در جامعه، نقش و رسالت پیامبران است، تصریح کرد: معلمان با الگوگیری از رسولان الهی به پرورش و آموزش افراد جامعه همت می گمارند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به اینکه اهمیت هر کاری را باید با نقش و ارزش آن سنجید، اظهار داشت: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمی به اندازه ای است که ساختن و هدایت یک فرد مساوی زنده کردن همه افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه انسان موجودی است که با جبرهای گوناگونی همراه است و رفتارهایی که از خود بروز می دهد تحت تأثیر عواملی است که پیش از تولد و دوران انعقاد نطفه تا محیط، تغذیه و وراثت، در او مؤثر بوده اند، گفت: هر چه آدمی بتواند بر این جبرها فایق آید، تربیت او بهتر و صحیح تر است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلح در ادامه اظهار کرد: اساساً کار معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت این است که بتوانند این عوامل جبری را به نحو احسن به فرد منتقل کنند، یعنی وراثت خوب، محیط مناسب، تغذیه حلال و تربیت درست را برای او ایجاد کنند تا زمینه انتخاب آزاد و آگاهانه او فراهم آید و یا اینکه اگر کسی عوامل جبری نامناسبی او را احاطه کرده است معلم به گونه ای عمل کند که بتواند تأثیر این عوامل را بشکند و آن را درست نماید.

مؤسس مدرسه علمیه خواهران برازجان گفت: پس وظیفه اصلی معلم تأثیرگذاری صحیح بر عوامل نادرست وراثت، محیط و تربیت خانوادگی و تغذیه است.

گفتنی است، در این مراسم از برترین های آموزشی پایه های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha