جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
محمودی امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان با بیان اینکه همنشینی با علما و نگاه به چهره عالم عبادت است، به ویژگی های شهید مطهری اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های این عالم جامع بودن و تک بعدی نبودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان صبح امروز در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) کنگان با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری به ارزش علم و عالم پرداخت و گفت: در جاهای متعدد قرآن از عالمان تعریف به عمل آمده است و در روایات هم فراوان از علم و عالم تجلیل شده است.

وی بیان داشت: امروز روایات را در بین مردم اهل علم، دانشمندان و عالمان نشر می دهند و جایگاه علما آن قدر بالاست که در روایت آمده است.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه همنشینی با علما و نگاه به چهره عالم عبادت است، به ویژگی های شهید مطهری اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های این عالم جامع بودن و تک بعدی نبودن است، شهید مطهری فردی فقیه و متکلم، خطیب و نویسنده چیره دستی بود. اسلام شناس و هم زمان شناس و جریان شناس و دشمن شناس بود و به معنای حقیقی کلمه عالم به زمان بود.

حجت الاسلام محمودی گفت: نحوه عملکرد شهید مطهری نشان می داد که چگونه عالم به زمان بود. زمانی که خواندن روزنامه جرم بود، ایشان مقاله می نوشت و زمانی که احساس می کند جوانان از لحاظ اعتقادی مشکل پیدا کردن کتاب عدل الهی می نویسد. همچنین زمانی که احساس می کند نوجوان نیاز به درک دین دارد کتاب می نویسد.

امام جمعه کنگان با اشاره به جایگاه والای معلم اظهار داشت: اولین معلم بشر خداوند و دومین معلم بشر حضرت رسول اکرم است، مقام معلم را ارج بگذاریم.

وی بیان داشت: بهترین هدیه برای اساتید این است که احساس کند آن چه را که بیان می کند، را دانش آموز، طلبه و دانشجو یاد بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha