سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
ب

حوزه / همزمان با روز ملی گل محمدی و گلاب، نشست تخصصی "رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی" با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگی عمومی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، همزمان با روز ملی گل محمدی و گلاب، نشست تخصصی "رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی" با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگی عمومی و جمعی از مسئولان روز گذشته در دانشگاه کاشان برگزار شد.

عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان در این نشست، ثبت روز ملی گل محمدی و گلاب توسط شورای فرهنگ عمومی را حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: امید است با همکاری دانشگاه و ارائه راهکار علمی و با کمک شرکت‌های دانش بنیان، شاهد تحول و نوآوری و ارزش افزوده بیشتر در این حوزه باشیم.

وی افزود: کسب مرجعیت علمی یکی از رسالت‌هایی است که به عهده دانشگاه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: این مرجعیت در حوزه فناوری در سه سطح منطقه‌ای، ملی و بین المللی تعریف می‌شود.

کتابی یادآور شد: در دانشگاه کاشان فعالیت‌های علمی در سطح منطقه‌ای بر حوزه اسانس‌های طبیعی، گیاهان دارویی و گل محمدی، فرش، صنایع خلاق، گردشگری و ظرفیت‌های فرهنگی این منطقه متمرکز شده است.

رئیس دانشگاه کاشان یکی از اقدامات این دانشگاه در راستای اقتصاد دانش بنیان را ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه عنوان کرد و گفت: مرکز نوآوری، مدرسه اشتغال و مدیریت ارتباط با جامعه هم ساختار های جدیدی است که اخیرا ایجاد شده‌اند.

وی به فعالیت‌های علمی و فناوری در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان در قمصر اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد آزمایشگاه مرجع استاندارد برای عرقیجات گیاهی و پیگیری ایجاد پردیس نوآوری اسانس و گیاهان دارویی بخشی از برنامه‌های عملیاتی این پژوهشکده است.

رییس دانشگاه کاشان، تدوین "سند زنجیره ارزش راهبردی صنعت گل محمدی" در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان را از اقدامات راهبردی و کلیدی برای ارتقای جایگاه گل محمدی در منطقه فرهنگی کاشان دانست.

وی ابراز کرد: چشم انداز دانشگاه کاشان، دانشگاه حکمت بنیان، مردم محور و کارآفرین با اعتبار بین المللی است.

در پایان این مراسم از سه رویداد کتاب جامع گل محمدی، عطر سیلک و سند اهداف و سیاست‌های اجرایی تکمیل زنجیره ارزش راهبردی صنعت گل محمدی و گلاب با حضور سیدمحمد هاشمی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، سید مجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جمعی ازمسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha