پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سید عباس موسوی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان گزارشی از اقدامات این معاونت در راستای حل مسائل و مشکلات آموزشی طلاب و مدارس علمیه ارائه داد. 

حجت الاسلام سیدعباس موسوی معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، بیان داشت: معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان به منظور رفع مشکلات و مسائل آموزشی طلاب و مدارس علمیه چهار راهکار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: اولین راهکار این معاونت، حل مشکلات و مسائل طلاب و مدارس علمیه از طریق سرکشی به مدارس علمیه است. در این سرکشی ها ابتدا محل مورد نظر در کانال ایتای معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان به آدرس https://eitaa.com/joinchat/۳۴۶۸۰۳۴۶۴۷C۳۶۶۴bbecb۳ اعلام خواهد شد تا طلاب عزیز در جریان قرار گرفته و اگر مشکلی دارند در محل مورد نظر حضور یابند. در این سرکشی ها علاوه بر برگزاری سلسله جلساتی با مدیر و معاون آموزش مدرسه مورد سرکسی قرار گرفته جهت حل مشکلات آموزشی مدرسه، جلساتی با طلابی که مشکل آموزشی دارند برگزار خواهد شد تا در صورت امکان مشکل در همان محل برطرف شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: راه حل دوم حل مشکلات و مسائل آموزشی طلاب از طریق برگزاری کمیسیون آموزشی است که هر هفته با حضور کلیه مسئولین و کارشناسان واحدهای آموزشی در معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان برگزار می گردد؛ در این کمیسیون ها ابتدا مدارس علمیه مشکلات و درخواست های خود را از طریق نامه به معاونت آموزش ارسال می کنند تا در کمیسیون مشکلات و درخواست های آنها مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت امکان در کمیسیون برطرف شوند.

وی ادامه داد: در این کمیسیون ها مدیر، معاون آموزش و خود طلاب نیز می توانند حضور پیدا کنند. البته طلاب قبل از حضور باید درخواست حضور در کمیسیون خود را از طریق مدرسه علمیه خود یا مراجعه به ایدی @Sajjadza که مختص این کار است مطرح کنند.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: اگر مشکلات طلاب و مدارس علمیه به نحوی بود که در سرکشی ها و کمیسیون آموزش قابل حل نبود در این صورت مشکل در میز مختص آن مدرسه علمیه که با حضور مدیر و معاون آموزش آن مدرسه برگزار می شود مورد بررسی قرار می گیرد. در این میزها که بعضا با حضور مدیر حوزه علمیه خوزستان برگزار می شوند( که نشان از اهتمام ویژه ی ایشان به حل مشکلات آموزشی طلاب است) مشکلات و مسائل آموزشی طلاب و مدارس علمیه با هماهنگی مدیر حوزه علمیه خوزستان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، بررسی و در صورت امکان حل خواهند شد.

وی در پایان ابراز کرد: اگر مشکلات و مسائل آموزشی طلاب و مدارس علمیه از طریق سه راه حل فوق حل نشد، مشکل به صورت مصوبه کلی در شورای آموزش حوزه علمیه خوزستان که متشکل از مدیر و جمعی از معاونین حوزه علمیه خوزستان و جمعی از مدیران و اساتید مدارس علمیه سطوح مختلف است، مطرح شده و مورد بررسی حاضرین قرار می گیرد تا در صورت امکان به تصویب نهایی این شورا رسیده و مشکل برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha