پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ا

حوزه/ رئیس دانشگاه تبریز گفت: هدف گفتمان انقلاب اسلامی از حرکت به سمت قدرت علمی و فناوری تسهیل سعادت آفرینی بشر است؛ دانشگاه که کارخانه انسان سازی از رسالت بزرگی در جهت دهی به علم و عالم برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، صفر نصر الله زاده رئیس دانشگاه تبریز، امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در تبریز با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز، مشهد الشهدای دانشگاه های کشور است، ابراز داشت: دانشگاه تبریز تبیین اندیشه های قرآنی سکان‌دار نظام اسلامی آیت الله العظمی خامنه ای را رسالت خود می داند.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب اظهار داشت: این روز ها در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۵۷ شهیدان غلامی و میرزایی در مبارزات انقلابی دانشجویان تبریز به شهادت رسیدند.

نصر الله زاده در ادامه ضمن تقدیر از رویکردهای ارزشمند جامعه المصطفی در نشر گفتمان انقلاب اسلامی بر اهمیت بازشناسی اندیشه های قرآنی علمای اسلام تصریح نمود و ابراز داشت: منویات آموزنده راهگشا و حلال مشکلات امام خامنه ای بسیار موثر بوده، بزرگترین اهرم راهبری و پیش برنده و پیشران حرکت بزرگ علمی و فناوری در کشور مرهون توجهات ایشان است.

وی توجه به آموزه های وحیانی و قرآنی و اشراب آن در علوم مختلف را پایه و محرک تمام پیشرفت های علمی و فناوری ایران دانست و ابراز داشت: هدف گفتمان انقلاب اسلامی از حرکت به سمت قدرت علمی و فناوری تسهیل سعادت آفرینی بشر است؛ دانشگاه که کارخانه انسان سازی از رسالت بزرگی در جهت دهی به علم و عالم برخوردار است.

رئیس دانشگاه تبریز ضمن اشاره به اهمیت توجه به دانشگاه حکمت بنیاد با بیان این که انسان سازی را عالمان حکیم می توانند دنبال نمایند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تولید ثروت و رونق تولید را از معروف های مهم دانسته، کسب علم و فناوری و تولید ثروت برای جامعه را یک معروف الهی که برخواسته از آموزه های قرآنی است می دانند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه وظیفه داریم تا در راستای منظومه ارزشمند رشد علمی آرمان ها و منویات رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار داده، پژوهش توام با تزکیه نفس را سرلوحه خود قرار دهیم؛ لذا تولید علم همراه به توجه به تزکیه نفس از بارزترین ویژگی های دانشگاه حکمت بنیان است.

نصر الله زاده در بخش پایانی سخنان خود کاربست آموزه های دینی و تعالیم قرآن در حکمرانی جامعه اسلامی را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: دانشگاه بین المللی تبریز با میزبانی از ۲۱۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در ارتباط با جامعه المصطفی می تواند آثار ارزشمندی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha