پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
منوچهر دانشمند

حوزه/ دانشمند با اعلام برنامه‌های جوانی جمعیت گفت: امسال در هفته جوانی برنامه های متنوعی در مسئله تغذیه مادران، سلامت پدران و فرزندان و ناباوری اجرای می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، منوچهر متکی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با موضوع جوانی جمعیت در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن هفته جوانی جمعیت، گفت: فعالیت‌های که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کشور بویژه استان هرمزگان در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و درمان دارد و براساس اختیارات و دستورالعمل‌ها ابلاغی با برنامه‌های متنوع در کنار دستگاه‌های اجرایی فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: رسانه‌ها در هفته جوانی جمعیت در آگاه‌سازی اقشار جامعه نقش‌آفرینی کنند و این مهم که از دغدغه رهبر انقلاب را نیز شامل می‌شود و باعث بروز مشکلاتی را در کشور شده، با جهد و تلاش این نگرانی را در کشور رفع کنیم.

مدیر کل ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به شعارهای هفته جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد : این هفته از دوشنبه ۲۴ تا ۳۱اردیبهشت‌ماه آغاز می شود با شعارهای رسانه و جوانی جمعیت، مدیران و جوانی جمعیت، خانواده موفق و جوانی جمعیت، دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت، شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت، نخبگان و جوانی جمعیت، گروه های مردم نهاد و جوانی جمعیت است.

دانشمند ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف کارگروه‌ها بصورت تخصصی شکل گرفته است تا در اجرای برنامه‌ها اثرات مطلوب‌تری حاصل شود.

وی اظهار کرد: جوانی جمعیت در حوزه های اجتماعی و اقتصادی از مولفه‌های اقتدار است و استحکام درونی و انسجام یک کشور است که بر می‌گردد و جوانی جمعیت و نخبگان کشور و جلوگیری شود ار کهنسالی کشور و جوان گرایی را به دنبال دارد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام ره گفت: نسل جوان دارای اراده قوی ، خلاقیت و با انسجام و توانمندتر و در حوزه نظامی و اداری و مختلف نگاه به جوانی جمعیت مقتدرتر مسائل را در کشور پیش ببریم.

دانشمند ادامه داد: حفظ و نگهداری پویایی جمعیت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده با اصالت فرزند آوری و فرزند پروری سالم، پایداری خانواده با رضایتمندی زوجین از زندگی مشترک از فصل های مشترک در اجرای روند تشویق جوانان به فرزند آوری است.

وی ناباروری را یکی از عمده مشکلات کشور خواند و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام ره در کنار دستگاه های پزشکی و اجزایی متولی نسبت به ناباروری خانواده ها کمک شایانی کرده است از قبیل تسهیلات و درمان اقدامات خوبی در تمام شهرستان ها انجام داده است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام ره گفت: ارتقای کیفیت و شأنیت مراقبت زنان و مادران باردار در مسئله تغذیه و ارتقای کیفیت و مراقبت سلامت مردان باید پیگیری شود و ارائه آموزش‌های حقوقی و تخصصی سلامت و جوانی جمعیت و بهبود سبک زندگی نسبت به خانواده ها ارتقای کیفیت زندگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha