پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر / شورای فرهنگ عمومی استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: گاهی برخی حسینیه‌ها در طول سال چندین بار بیشتر درب آنها باز نمی‌شود و این در حالی است که فعالان اقتصادی برای فعالیت نیازمند مکان هستند و با مشکل جا روبرو می‌باشند، بنابراین باید اوقاف و متولیان پای کار بیایند و در این رابطه نظر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان همدان، با تأکید بر لزوم پیگیری مصوبات جلسات قبل، اظهار داشت: مطالبات و موضوعاتی که در جلسات مطرح می‌شود باید در جلسه بعدی فرایند پیگیری و اجرایی شدن آن گزارش شود.

وی تصریح کرد: از دست‌اندرکاران اجرای طرح نور که با محبت و زبان لین در حال فعالیت هستند، قدردانی می‌کنم.

امام جمعه همدان، با استقبال از پیشنهاد ثبت "روز باباطاهر" در تقویم رسمی کشور، گفت: این پیشنهاد خوبی است که روز ۳۱ اردیبهشت ماه به نام "روز باباطاهر" در تقویم رسمی کشور ثبت شود و همه اعضا نیز با این مهم موافق هستند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت حسینیه‌ها، یادآور شد: لازم است تا با برگزاری جلسه‌ای مستقل، چگونگی استفاده از فضای برخی حسینیه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: گاهی برخی حسینیه‌ها در طول سال چندین بار بیشتر درب آنها باز نمی‌شود و این در حالی است که فعالان اقتصادی برای فعالیت نیازمند مکان هستند و با مشکل جا روبرو می‌باشند، بنابراین باید اوقاف و متولیان پای کار بیایند و در این رابطه نظر دهند.

وی با اشاره به موضوع سگ‌گردانی و برخی مطالبات موجود در سطح جامعه، ابراز کرد: بهتر است در این جلسات افرادی از انجمن حمایت از حیوانات نیز دعوت شوند و صحبت‌های آنها را نیز بشنویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه برای حل این مشکل ابتدا نیاز به لسان مشترک با افرادی که با خود حیوان حمل می‌کنند داریم، اظهار کرد: ایجاد لسان مشترک توسط مجموعه دامپزشکی و بهداشت از طریق اطلاع رسانی در مورد آلودگی سگ‌گردانی از مسائلی است که می‌توان مورد توجه قرار داد.

وی با طرح این سوال که محصولات سگ‌گردانی را چه کسی وارد و یا عرضه می‌کند، گفت: وقتی محصولی را به بهترین شکل عرضه می‌کنیم، چه طور انتظار داریم نوجوان ما جذب آن نشود.

امام جمعه همدان، با تأکید بر ضرورت توجه به انجام کار فرهنگی در این رابطه، ابراز کرد: باید واقعیت اجتماعی را بپذیریم، اما در کنار آن نیز لازم است تا هم برای کوتاه مدت و هم بلند مدت تدبیر شود و اقدامات فرهنگی مناسب توسط متولیان انجام شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha