پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
آرش زینال خیری

حوزه/ رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: هنر یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توان به واسطه آن داشته‌های عملی و نظامی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست رسانه‌ای رویداد ملی «وعده صادق» در آیینه هنر امروز ۲۳ اردیبهشت در دانشگاه جامع انقلاب برگزار شد.

در ابتدای نشست خبری آرش زینال خیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه این رویداد با هدف گرامیداشت یاد شهدای غزه و شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار می‌شود، گفت: رویداد ملی «وعده صادق» در بخش‌های عکس نوشته، تصویرسازی، استوری موشن، کاریکاتور، شعر، متن ادبی کوتاه و تایپوگرافی برگزار خواهد شد. برای گرامیداشت یاد سرداران شهید سردار زاهدی و سردار رحیمی بخش ویژه شعر و متون ادبی اضافه شده است.

وی افزود: علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد می‌توانند آثار خود را تا سوم خرداد به دبیرخانه ارسال کنند. اختتامیه رویداد ملی «وعده صادق » اواخر خرداد برگزار خواهد شد.

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ادامه داد: سال‌ها بود رژیم اشغالگر قدس با تبلیغات فراوان برای خود قدرتی پوشالی در ذهن جهانیان خلق کرده بود اما «وعده صادق» این تصورات غلط را از بین برد و نشان داد ایران اسلامی هرگاه اراده کند می‌تواند به راحتی اسرائیل را مورد حمله خود قرار دهد. سال‌ها پیش امام راحل بیان کردند که قدرت اسرائیل از تار عنکبوت ضعیف‌تر است. ما این مسئله را به شکل مناسبی در عملیات وعده صادق مشاهده کردیم اما اینکه بتوانیم به شکلی شایسته این حماسه را ترسیم کنیم به توانمندی هنرمندانمان برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: تابه‌حال سابقه نداشته که کشوری خاک اسرائیل غاصب را مورد حمله قرار دهد. این امر به معنای ضعیف بودن رژیم صهیونیستی نیست بلکه قدرت فوق‌العاده ایران را نشان می‌دهد. تاثیرگذاری عملیات «وعده صادق» تنها نظامی نبود بلکه جریانسازی آن تا به امروز نیز ادامه دارد.

زینال خیری با بیان اینکه ما باید بتوانیم داشته‌های خودمان را به شکلی مناسب برای جوانانمان ترسیم کنیم، تصریح کرد: هنر یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توان به واسطه آن داشته‌های عملی و نظامی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد. اما متاسفانه برخی مواقع عده‌ای عادت کردند نیمه خالی لیوان را ببینند! درست است در کشور ما مشکلات اقتصادی وجود دارد اما داشته‌های ما بسیار بیشتر است. ما در سازمان بسیج هنرمندان درصدد هستیم اردوهایی برپا کنیم تا اهالی هنر با داشته‌های علمی، هوافضا، هسته‌ای و ... بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در ساخت کارهای استراتژی موفق عمل نکرده‌ایم گفت: اگر به تولیدات هالیوود دقت کنید متوجه می‌شوید که آن‌ها تلاش می‌کنند با زبان هنر به ویژه سینما سیاست‌هایی خود را اشاعه دهند. این امر را هم به شکلی غیر مستقیم انجام می‌دهند. ولی عموماً ما در آثار هنری مستقیم گویی و شعارزدگی را محور قرار می‌دهیم برای همین کمتر تولیداتمان جریانسازی لازم را دارد. برای رفع این‌چنین آسیب‌هایی باید در امر پژوهش و تحقیق موفق عمل کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در انتها اظهار کرد: در دهه‌های پیش فیلم‌های که در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شدند با کوچک شمردن دشمن در حقیقت پیروزی‌های ما را کمرنگ می‌کردند چون شکست دشمن ضعیف هیچ ارزشی ندارد. در رویداد ملی وعده صادق تمام تلاش ما این است از این آسیب در امان مانیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha