پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
خ

حوزه/ معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی گفت: تمدن اسلامی قرآن بنیان و سنت گفتمان مهم‌ترین پایه تمدن نوین اسلامی است و تمدن نوین اسلامی مبتنی بر سنت نبوی و اهل بیتی با بهره گیری از گفتمان قرآن جبهه تمدن سازی را دنبال می کند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی در مراسم ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در تبریز، ضمن اشاره به فرازهایی از کلام مولی الموحدین علی علیه السلام، ایشان را مفسر عمیق لایه های زیرین آیات الهی دانست و اظهار داشت: به بیان امیرالمومنین قرآن کریم نیاز با استنطاق و نطق رانی دارد، اگر به سخن در آوردن قرآن را بلد باشیم با ما سخن خواهد گفت و دردهای ما و سرگشتگی انسان معاصر را درمان خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری با بیان این که استنطاق قرآن کریم کار هرکسی نیست و مولی الموحدین بارزترین شخصیت ارائه دهنده ایده و نظر و گفتمان از قبل آیات الهی است، اظهار داشت: آیت الله شهید محمدباقر صدر به صورت دقیق نظریه پردازی دینی در رابطه با استنطاق را مبتنی بر متدی مشخص تبیین می کند.

وی اهل بیت علیهم السلام را حجت الهی بر امت و مبین و مفسر و استنطاق کننده از آیات الهی دانست و ابراز داشت: در مسائل نوپدید آخرالزمانی روات، فقها و اسلام شناسانی که از مبانی اصیل دینی کشف نظریه و مدل می کنند، مبینان اندیشه دینی هستند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی با تاکید بر این که حوزه آینده پژوهشی باید مبتنی بر روشی دقیق دنبال شود، اظهار داشت: این که امیرالمؤمنین می فرمایند که قرآن مبین آینده و درمان دردهای انسان در تمام گذرگاه های تاریخ بشریت است، نشان دهنده اهمیت توجه به سیر اندیشه های قرآنی است.

وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به نظم نوین جهانی، با بیان این که مبتنی بر روایات اهل بیت علیهم السلام قرآن پایه تعریف نظم جدید جهانی برای ساماندهی دنیا و آبادسازی آخرت در دوران آخرالزمان است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای امروز مسیر استنتاج و استنطاق قرآنی را پیش گرفته هر آن که می فرمایند و دستور می دهند و هدایت می کند، همه برخاسته از رویکرد قرآنی و اهل بیتی است، احیای تمدن نوین اسلامی مهمدترین راهبردی است که جمهوری اسلامی ایران امروز آن را راهبری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، تمدن اسلامی قرآن بنیان و سنت گفتمان را مهمترین پایه تمدن نوین اسلامی دانست و ابراز داشت: تمدن نوین اسلامی مبتنی بر سنت نبوی و اهل بیتی با بهره گیری از گفتمان قرآن جبهه تمدن سازی را دنبال می کند.

وی با بیان این که کالبد این تمدن نوین در سخت افزاری و نرم افزاری مشخص است و دانشگاه های تمدنی یکی از کالبدهایی که به خوبی می تواند در دنیا رهبری کند، اظهار داشت: جامعه المصطفی و دانشگاه تبریز از جمله دانشگاه های تراز مبین دانشگاه تمدنی است تا بتوان کالبد تمدنی را برای باز تعریف محتواهای دانشی دنبال نماید.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی نگاه حل المسائلی به جهان را از مهمترین رویکردهای دانشگاه های تمدنی دانست و تصریح کرد: دانش باید در خدمت برطرف سازی نیازهای مادی و معنوی بشریت و در مسیر سعادت او دنبال شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha