پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کتاب‌بازی

حوزه/ «کتاب‌بازی» یک پلتفرم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان است که علاقه‌مندان می‌توانند در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ از برنامه‌های آن به صورت حضوری استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «کتاب‌بازی» یک بازی محیطی‌تعاملی با هدف ترویج کتابخوانی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب‌ها و نویسندگان در قالب بازی و سرگرمی است که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، همزمان با سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلای تهران برگزار می‌شود.

مخاطبان این طرح که به همت مرکز رسانه کتاب «پنج و هفت» و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود، کودکان و نوجوانان دختر و پسر در دو دوره سنی ۹ الی ۱۳ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال هستند. عمده فعالیت‌ها و بازی‌های تعریف‌شده در «کتاب‌بازی» براساس دو مفهوم استعمار و استعمارستیزی و همچنین الگوقهرمان و رویای آرمان‌شهر، طرح‌ریزی شده و از این طریق مخاطب نوجوان با کُتُب یادشده آشنا خواهد شد.

لازم به ذکر است: در این فرایند بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب به مخاطب حاضر در نمایشگاه از طریق بازی‌وارسازی معرفی خواهد شد. این بازی از یک طرح بازی‌وارشده (گیمیفیکیشن) از ترکیب چالش‌های حقیقی و پیاده‌سازی آن‌ها در بستر مجازی مسابقه تشکیل شده است. در مسیر این بازی، مخاطب به انجام رویدادهایی جذاب سوق داده می‌شود که برایش آورده‌ای مفهومی دارد و در ضمن آن به سراغ کتاب‌ها، نشرها و نویسندگان در نمایشگاه کتاب تهران می‌رود و با آن‌ها آشنا می‌شود.

حرکت، حل مسئله و انجام فعالیت و تولید محتوا اهم فعالیت‌ها و مکانیک اصلی چالش‌ها و بازی‌های «کتاب‌بازی» است. «کتاب‌بازی» یک پلتفرم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان است. در این پلتفرم، کودکان و نوجوانان با چندین چالش محیطی روبه‌رو می‌شوند که در قالب این چالش‌ها سعی شده است کتاب‌های مفید و ناشران به آن‌ها معرفی شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه می‌توانند به آدرس اینترنتی https://bookbazi.۵va۷.ir مراجعه کنند.

گفتنی است: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha