پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
جلسه طلاب فردوس و بشرویه

حوزه/ حجت الاسلام زارعی گفت: امروز در مسئله تبلیغ نیز با کمبود مبلغ و روحانی مواجه بوده و با وجود خانه عالم خالی، روحانی نداریم و مردم از ما توقع دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام زارعی در جلسه طلاب و فضلای فردوس، اسلامیه، بشرویه، ارسک، آیسک، سه قلعه و سرایان که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) پردیسان قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، به آیه ۷۰ سوره اسراء اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا / و محققا ما فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم و آنها را (بر مرکب) در برّ و بحر سوار کردیم و از هر غذای لذیذ و پاکیزه آنها را روزی دادیم و آنها را بر بسیاری از مخلوقات خود برتری و فضیلت کامل بخشیدیم.

وی اظهار داشت: کرامت به دست نمی آید مگر در گرو تقوای الهی که خداوند متعال فرمودند: «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ / بی‏گمان گرامی‏ترین شما در نزد خداوند پرهیزگارترین شماست».

زارعی ابراز داشت: فهم دین، تبلیغ دین و ترویج دین، رسالت حوزه و روحانیت بوده و بحمدالله ابزار مناسبی نیز برای این مسئله وجود دارد که فرصت است و باید از این فرصت ها استفاده نمود.

امام جمعه بشرویه خاطرنشان ساخت: امروز تهدیدهای فکری، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که دامنگیر جامعه بوده و انتظار می رود طلاب و فضلای مقیم قم در مناسبت های تبلیغی و تابستان، در منطقه حضور پیدا کرده و دست ما را در این معضلات بگیرید.

سخنران این جلسه بیان داشت: تقویت حوزه علمیه شهرستان از دیگر مسائلی است که نیازمند کمک شما عزیزان بوده و با وجود مدیر و استاد بومی، می توانیم رونق بخش حوزه باشیم.

حجت الاسلام زارعی در پایان اظهار داشت: امروز در مسئله تبلیغ نیز با کمبود مبلغ و روحانی مواجه بوده و با وجود خانه عالم خالی، روحانی نداریم و مردم از ما توقع دارند.

بعضی از مساجد بدون روحانی است / مردم از ما توقع دارند

همچنین حجت الاسلام شهریاری، امام جمعه ارسک نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما طلاب و فضلا نسبت به منطقه خود دِین و تکلیف داشته و فقط با حضور در مناسبت های تبلیغی نمی توان به این تکلیف عمل کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، قریب به ۵۰ مسجد در منطقه ارسک وجود دارد که فقط ۱۰ مسجد آن دارای امام جماعت است و مابقی روحانی ندارد.

امام جمعه ارسک ابراز داشت: طلاب و فضلایی که به منطقه می آیند، ما را در جریان قرار دهند تا بتوانیم از ظرفیت آنان بیشتر استفاده نماییم.

بعضی از مساجد بدون روحانی است / مردم از ما توقع دارند

مهندس حسن علیزاده، فرماندار بشرویه نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های مردم در ابتدای دولت سیزدهم بحث مسکن بوده که در هشت سال دولت قبل، فقط ۱۸ هکتار الحاق اراضی به شهرها را در استان خراسان جنوبی داشته ایم؛ اما امروز بیش از ۵ هزار هکتار الحاق در استان صورت گرفته است تا بتوانیم برای مسکن مردم، قدمی برداریم.

وی ابراز داشت: فقط در شهر بشرویه بیش از ۳۰۰ هکتار الحاق زمین داشته ایم که ساخت مسکن در آن آغاز شده است.

فرماندار بشرویه خاطرنشان ساخت: پرداخت وام ۵۵۰ میلیونی و ۳۵۰ میلیونی نیز در دستور کار بوده و مردم می توانند از این امتیازات برای ساخت مسکن استفاده نمایند.

سخنران این جلسه بیان داشت: بازنگری طرح هادی روستاها، ساخت جاده های دوبانده جدید، آسفالت نمودن معابر خاکی، ساخت سه مدرسه برای آموزش و پرورش، گازرسانی به روستاهای بشرویه، تکمیل بیمارستان جدید بشرویه با امکانات پیشرفته و ... از دیگر فعالیت های دولت سیزدهم در بشرویه بوده است.

مهندس علیزاده در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در مباحث فرهنگی نیز بحمدالله کارهای بزرگی صورت گرفته؛ اما شاهد آسیب های اجتماعی سنگینی در سطح شهرستان بوده و نیازمند استفاده از ظرفیت متخصصین دین بوده تا بتوانیم از این آسیب ها بکاهیم.

بعضی از مساجد بدون روحانی است / مردم از ما توقع دارند

حجت الاسلام رضوانی نسب، نماینده طلاب فردوس و بشرویه نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: طلاب و فضلای فردوس، اسلامیه، بشرویه، ارسک، آیسک، سه قلعه و سرایان از فضلای حوزه علمیه قم بوده و در کنار تحصیل، پژوهش و تبلیغ، در مراکز و نهادهای مهم مشغول به خدمت می باشند.

وی ضمن تبریک عملیات پیروزمندانه وعده صادق ابراز داشت: جریان مقاومت با محوریت رهبر معظم انقلاب روز به روز در حال دستیابی به دستاوردهای بزرگ بوده و یاد حاج قاسم سلیمانی گرامی باد که این جریان بزرگ را با هدایتگری رهبر انقلاب، فرماندهی کرد.

نماینده طلاب و فضلای فردوس و بشرویه در پایان خاطرنشان ساخت: برخی به دنبال ورود ایران به جنگ با اسرائیل بودند؛ اما بحمدالله با عملیات وعده صادق، هم پاسخ محکمی به تعرض اسرائیل داده و پاسخ بسیاری از نکات و مطالب را دادیم و جنگی هم اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha