پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نیرو های آمریکایی در عراق

حوزه/ محمود مرعی گفت: واشنگتن سیاست بی توجهی با دولت را در خصوص موضوع خروج نیروهای آمریکایی از کشور دنبال می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمود مرعی عضو ارشد "چارچوب هماهنگی" عراق با بیان اینکه واشنگتن سیاست بی توجهی با دولت را در خصوص موضوع خروج نیروهای آمریکایی از کشور دنبال می کند، گفت: آمریکا از دلار به عنوان اهرم فشار بر عراق برای به تعویق انداختن پایان حضور نظامی خود استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه جدیت عراق در اخراج نیروهای اشغالگر مستلزم کار مستمر از طریق کمیته های مشترکی است که تشکیل شده است، افزود: دولت بایدن، تلاش کرد تا تمامی پرونده های مشترک با عراق را طی دوره قبل به تعویق بیندازد.

عضو "چارچوب هماهنگی" ادامه داد: ایالات متحده آمریکا اظهارات متناقضی دارد و این همان چیزی است که عدم جدیت آن را در خروج نیروهای رزمی از عراق ثابت می کند.

مرعی تصریح کرد: کشور عراق برگ برنده زیادی برای بیرون راندن اشغالگر دارد، اما دولت از درگیری اجتناب می کند و به دنبال ثبات است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا عمداً ارسال وجوه برای فروش نفت خام از بانک فدرال را به تاخیر می اندازد، گفت: واشنگتن سیاست حواس پرتی و بی توجهی با دولت را در خصوص موضوع خروج نیروهای آمریکایی از کشور دنبال می کند.

شایان ذکر است که عدنان الکنانی، سرتیپ بازنشسته و کارشناس امنیتی، در اظهاراتی خواستار عدم تعارف با آمریکا در موضوع خروج نیروهای رزمی از عراق شده بود.

وی تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا از طریق حضور نظامی خود در این کشور، امنیت رژیم صهیونیستی را تامین می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha