پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ دومین گردهمایی مبلغان بشردوستی

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، شهر مقدس قم را عش آل محمد (ص) توصیف کرد و گفت: حوزه علمیه قم مرکزی است که اسلام در این روزگار از طریق آن منتشر می‌شود و نتیجه‌ و ثمره این حوزه نیز به وجود آمدن جامعه‌ای اسلامی در پرتو انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دومین گردهمایی مبلغان بشردوستی با حضور یک هزار نفر از طلاب و روحانیون «همیار هلال‌احمر» در سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم (ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر طی سخنانی در این مراسم، شهر مقدس قم را عش آل محمد (ص) توصیف کرد و گفت: حوزه علمیه قم مرکزی است که اسلام در این روزگار از طریق آن منتشر می‌شود و نتیجه‌ و ثمره این حوزه نیز به وجود آمدن جامعه‌ای اسلامی در پرتو انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بوده است.

وی، بزرگترین وظیفه حوزه علمیه را تبلیغ و رساندن پیام دین به جامعه بشریت دانست و گفت: وظیفه‌ی اهل علم می‌باشد که این پیام دین که «زندگی طیب و طاهر در این جهان و سعادت در آخرت در پرتو عبودیت خداوند است» را به جهانیان برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با تاکید بر اینکه حیات طیبه برآمده از دین و در سایه بندگی خدا و ایمان به حقیقت است، گفت: باید همه انسان‌ها به این درک برسند که دین تمامی ابعاد زندگی مادی انسان را نیز در بر می‌گیرد و می‌توان در پرتو آن به زندگی شایسته‌ای رسید.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به آیه مبارکه «وَالَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ...» گفت: از آنجا که خلق خدا عیال و خانواده‌ی او هستند، دوستی آنان دوستی با خداوند است. ما باید از این جهت انسان‌ها را دوست بداریم و این پیام اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی گفت: باید این پیام به جهان رسانده شود که ما مسلمانان سعادت انسان‌ها را می‌خواهیم و حتی اگر پیرو دین ما نباشند برایشان دعا می‌کنیم و به هیچ وجه دشمن بشریت نیستیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از نگاه اسلام تمامی بشریت همانند اعضای یک جسم هستند، گفت: دشمن بشریت رژیم صهیونیستی است که نه به کودک و مادر، نه به مسجد و کنیسه و نه به دانشگاه و بیمارستان هیچ رحمی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ مظلومیت فلسطین و همراهی رژیم پهلوی با اسرائیل را بیان کرد، گفت: آن روز شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این فریاد فراگیر شود اما امروز ندای مظلومیت فلسطین توسط درس‌آموختگان مکتب امام به ویژه روحانیت به جهانیان می‌رسد، به گونه‌ای که دانشجویان آمریکا و اروپا نیز در حمایت از مردم غزه به پا خاسته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، سردار شهید سلیمانی را رساننده پیام انقلاب اسلامی به جهان دانست و گفت: ما دشمن هیچ کس نیستیم اما اگر کسی با دین خدا دشمنی کند و کرامت انسانی خود را از دست بدهد و به ظلم و جنایت بپردازد، با او مقابله می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با تمام امکانات رساننده پیام محبت انسان‌ها به جهانیان است، گفت: هلال احمر موسسه‌ای مردمی، برای مردم، در خدمت مردم و در راستای کاهش مشکلات و رنج مردم است و تنها به کشور خود نمی‌اندیشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰۰ امدادگر هلال احمر در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان به شهادت رسیدند، افزود: امروز بیش از صدها کانون دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، عشایر و آزاد و مجموعا حدود ۳ میلیون عضو داوطلب از جوانی خود در خدمت به انسان‌ها مایه می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه جهان روزی مزه عدالت را خواهد چشید و ظلم خواهد رفت، گفت: وظیفه امت اسلامی است که برای چنین روزی زمینه‌سازی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در پایان سخنانش گفت: «ما دست یکایک طلاب امدادگر که خدمت‌گذار خلق خدا هستند را می‌بوسیم.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha