پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت‌الاسلام جاسم عبادی

حوزه/ حجت‌الاسلام عبادی گفت: هر چند ساختمان بیمارستان نوید کامل شده اما دانشگاه علوم پزشکی تا الان تجهیزات لازم مانند، سونوگرافی، سی‌ تی اسکن، رادیولوژی را تحویل نداده و بخش‌های مختلف این بیمارستان نیز تاکنون راه‌اندازی نشده و لذا مردم با چالش‌های اساسی و فراوانی در این زمینه مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خوزستان، حجت‌الاسلام جاسم عبادی امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به وضعیت بیمارستان «نوید» بندر امام خمینی (ره)، از ساخت و تکمیل این بیمارستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: پیش از این بیمارستان حضرت زینب(س) تنها مرکز درمانی بود که با تعویض تابلوی آن، نام بیمارستان را بر آن گذاشته بودند، در حالی که امکانات آن کمتر از یک درمانگاه بود، بنابراین بخش خصوصی با پیگیری‌های دلسوزان شهر، بیمارستان ۷۲ تخت خوابی را احداث کرد.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) افزود: هر چند ساختمان این بیمارستان کامل شده اما دانشگاه علوم پزشکی تا الان تجهیزات لازم مانند، سونوگرافی، سی‌ تی اسکن، رادیولوژی را تحویل نداده و بخش‌های مختلف این بیمارستان نیز تاکنون راه‌اندازی نشده و لذا مردم با چالش‌های اساسی و فراوانی در این زمینه مواجه هستند.

وی وضعیت بیمارستان را از لحاظ نیروی انسانی نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: مقرر شده بود تا بیمارستان در سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان افتتاح شود که به دلیل این کمبودها و نواقص، افتتاح بیمارستان نوید انجام نشد.

حجت‌الاسلام عبادی، با بیان اینکه برای راه اندازی این بیمارستان، امکانات قدیمی و مستهلک درمانگاه حضرت زینب(س) را به بیمارستان نوید منتقل کردند، خاطرنشان کرد: این بیمارستان از جمله بیمارستان‌هایی است که از لحاظ ساختمانی تمام امکانات یک بیمارستان مدرن را دارد اما از لحاظ تجهیزات چیزی ندارد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در تشریح مشکلات مردم در این عرصه ابراز کرد: مراجعین تنها با پاسخ‌هایی مانند سی‌تی‌اسکن نداریم، رادیولوژی نداریم و نوار قلب نداریم روبرو می‌شوند در حالی که این بیمارستان که با این همه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تکمیل شده، می‌توانست نقش به‌سزایی در درمان منطقه‌ای داشته باشد و هدیه خوبی برای مردم بندر امام خمینی (ره) باشد، اما الان وضعیت مطلوبی ندارد و مردم از خدمات درمانی ارائه شده در این بیمارستان راضی نیستند.

وی با انتقاد از اینکه این بیمارستان نیروی انسانی کافی و حتی پزشک و پرستار لازم را ندارد، اظهار کرد: کارهای عادی تزریقات نیز در مواقعی با مشکل روبرو می‌شود.

حجت‌الاسلام عبادی، برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان ورود هر کدام از بخش‌های شبکه درمان کشور را لازم دانست و پیشنهاد داد: دانشگاه علوم پزشکی، استانداری یا وزارت بهداشت باید وارد عمل شوند و این مشکل را حل کنند، ۲۳ پتروشیمی در شهر بندر امام خمینی(ره) داریم که مسئولان می‌توانند دستور دهند که این کارخانه‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی با خرید تجهیزات لازم، این مشکل را حل کنند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، با بیان اینکه سفر مردم به شهرهای همجوار برای درمان‌های ساده‌ موجب ایجاد نارضایتی در شهر شده، ابراز کرد: مردم از این وضعیت ناراضی هستند، زیرا موضوع درمان یک موضوع تشریفاتی، لوکس و تجملاتی نیست که مردم بتوانند آن را ندید بگیرند، این موضوعی است که با جان انسان‌ها مرتبط است و از ضروریات زندگی است.

وی بیمارستان مذکور را بدون نام توصیف کرد و توضیح داد: هنوز نام نوید برای این بیمارستان تأیید نشده و کد درمانی ندارد، هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود که آیا این بیمارستان یک بیمارستان جدید است و با کد درمانی جدید شروع به فعالیت خواهد کرد یا همان بیمارستان حضرت زینب(س) است که با همان کد و نام فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام عبادی تصریح کرد: قسمت دیالیز، نوزادان و اطفال راه نیفتاده و قسمت زنان و زایمان آن نیز مشکلات متعددی دارد که با وجود وعده‌هایی که برای انجام آن داده‌اند، اما هنوز هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره)، با ابراز امیدواری برای تجهیز و فعالیت درست و اساسی این بیمارستان، ابراز کرد: هر چند درباره متخصصان پزشکی در سطح کشور مشکل داریم، اما دانشگاه علوم پزشکی باید با مشوق‌هایی، برای ارتقای وضعیت نیروی انسانی متخصص اقدامات اساسی را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha