پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
طرح ولایت

حوزه/ دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی با عنوان طرح ولایت به همت مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان و با همکاری مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می شود.

حجت الاسلام خانعلی ابراهیمی، مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، گفت: دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی با عنوان طرح ولایت ویژه برادران به همت مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان و با همکاری مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نیز حوزه های علمیه کشور، حسب تفاهم بین دو حوزه، در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می شود.

وی ادامه داد: این دوره در راستای عمل به فرمایشات و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به گسترش دوره های طرح ولایت و با عنایت به ضرورت تعمیق و تحکیم مبانی اندیشه اسلامی و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی برگزار می شود.

مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان مهمترین اهداف دوره طرح ولایت را شامل ارائه نظام صحیح تفکر دینی و دستیابی به معرفت دینی، آشناسازی، تعمیق و تحکیم مبانی اندیشه اسلامی، نقد اندیشه های باطل، انحرافی و معارض با مبانی اندیشه اسلامی، تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز علمی و فرهنگی، گسترش اعتقاد نظری و التزام عملی به ولایت فقیه بر اساس مبانی اندیشه اسلامی و پاسخگویی به شبهات دانست.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: از جمله امتیازات طرح ولایت یا دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی نیز می توان به ارائه گواهی معتبر پایان دوره از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و بهره مندی از اساتید توانمند علمی و اخلاقی اشاره کرد.

وی حداقل اتمام پایه ۳، قبولی در مصاحبه گزینشی، عدم شرکت در دوره های قبلی طرح ولایت، تعهد به حضور فعال در همه برنامه های آموزشی نظیرکلاس، مباحثه، آزمون و ...را از جمله شرائط پذیرش در حوزه عنوان نمود.

مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان این که هزینه شرکت در این دوره ۲۰۰ هزار تومان می باشد که پس از قبولی در مصاحبه گزینشی و آزمون تست هوش (پذیرش اولیه) از فراگیر اخذ می شود، اظهار داشت: این مبلغ به شرط رعایت قوانین انضباطی دوره و پس از قبولی دروس در طول دوره برگشت داده خواهد شد؛ زمان شرکت در این دوره نیز از ۶ تیر لغایت ۱۵مرداد ۱۴۰۳به مدت ۴۰روز (کاملاً آموزشی) در مشهد مقدس می باشد.

وی با اشاره به برنامه آموزشی دوره طرح ولایت تصریح کرد: این دوره ۳ ترم دارد که هر ترم نیز ۱۳ روز می باشد، در هر ترم فراگیر ۲کتاب آموزشی طرح ولایت را فرا می گیرد. آزمون کتبی از هر کتاب در پایان هر ترم گرفته خواهد شد، هر کتاب ۱۴جلسه دارد و هر جلسه هم به مدت ۹۰ دقیقه می باشد و چهار جلسه مباحثه برای هر کتاب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که متقاضیان می توانند جهت ثبت نام از طریق سامانه طلاب، سایر، دوره های غیر تحصیلی اقدام نموده و در صورت انصراف فراگیر در حین دوره یا عدم حضور فعال در برنامه ها، کلیه هزینه های انجام شده تا زمان انصراف محاسبه و از فراگیر اخذ خواهد شد، گفت:در این دوره به جهت حفظ نظم و کیفیت محتوایی، قوانین انضباطی در محل دوره به طلاب ابلاغ خواهدشد که رعایت آن و همچنین رعایت و حفظ شئونات طلبگی(پوشش، آداب و رفتار طلبگی ) در طول دوره الزامی است.

شایان ذکر است؛ متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۰۰۸۱۴۴ تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha