پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156594
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
طب سنتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: ما در دنیای صنعتی زندگی می‌کنیم و لذا از یک سری مواهب‌ها غافلیم، که یکی از این موارد طب سنتی است که نه تنها کاربرد آن از بین نرفته، بلکه مکمل و گاهی اوقات از طب جدید نیز پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در نشستی که با موضوع بهبود تغذیه طلاب بر اساس مبانی طبّ سنتی امروز صبح در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار شد، خانم جمالی از اساتید مدارس علمیه شهر اراک و کارشناس مسائل طب سنتی با بیان اینکه ما در دنیای صنعتی زندگی می‌کنیم و لذا از یک سری مواهب‌ها غافلیم، اطهار داشت: یکی از این موارد طب سنتی است که نه تنها کاربرد آن از بین نرفته، بلکه مکمل و گاهی اوقات از طب جدید نیز پیشی گرفته است.

وی تصریح کرد: شناخت افراد نسبت به این دانش سبب می‌شود که انسان با توجه به شناخت طبع افراد، زندگی و تغذیه سالم و در نتیجه عمر طولانی و مفید تری را تجربه کند.

جمالی افزود: طبق مطالعات و تجربیات به‌دست آمده کلا در افراد چهار نوع طبع وجود دارد و نکته قابل توجه این است که این طبع‌ها حتی در دوران جنینی و انعقاد نطفه نیز همراه انسان است.

وی خاطرنشان کرد: این طبع‌ها را از روحیات افراد و روانشناسی بر روی افراد می‌توان تشخیص داد.

استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی، به بررسی انواع مزاج‌های اصلی و چهار گانه پرداخت که عبارتند از:
مزاج صفراوی (یاهمان گرم و خشک، مزاج دموی یا همان گرم و تر، مزاج سود آوی یا همان سرد و خشک و مزاج بلغمی یاهمان سرد و تر.

کارشناس مسائل طب سنتی اظهار کرد: در واقع اگر شناخت و تعادل بین طبع چهار گانه وجود داشته باشد، افراد زندگی سالم همراه با روحیه بهتر می‌توانند داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی امتحانات بهتر است به‌جای مصرف قهوه که متاسفانه به باور هوشیاری تبدیل شده می‌توان از دمکرده چوب دارچین استفاده کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha