پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ایم ڈبلیو ایم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری گفت: آمریکا پشت تحرکات و نام آرامی ها در پاکستان است. ایجاد تفرقه و نفرت بین مردم و ارتش دستور کار آمریکا است. این آمریکا است که مردم را در چنگ بدهی و تورم قرار داده است تا مردم از دولت ناامید شوند.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه» به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان کنفرانس «حمایت مظلومان» در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری سناتور و رئیس مجلس وحدت مسلمین، در این کنفرانس گفت: مجاهدین غزه از جهان اسلام دفاع می کنند. اسرائیل خطری برای جهان اسلام است که باید از بین رفت.

وی تصریح کرد: اروپا و آمریکا از نظر دفاعی به فلسطین نیاز دارد. پاکستان نیز نیاز مهم آمریکا است. آمریکا پشت تحرکات و نام آرامی ها در پاکستان است. ایجاد تفرقه و نفرت بین مردم و ارتش دستور کار آمریکا است. این آمریکا است که مردم را در چنگ بدهی و تورم قرار داده است تا مردم از دولت ناامید شوند. امنیت غذایی برای کشور بسیار مهم است. اینجا کشاورزان استثمار می شوندد. بحران اقتصادی، بحران سیاسی، ناامیدی مردم به خاطر آمریکا و قدرتهای استکباری است.
وی با اشاره به بیداری جوانان در غرب تاکید کرد: موجی از آگاهی و بیداری در دانشگاههای اروپا و آمریکا آغاز شده است. امروز معترضان اروپا شعار پایان اسرائیل را سر میدهند.
حجت‌الاسلام راجا ناصر عباس جعفری اظهار داشت: اعتراض عمومی در کشمیر تحت مدیریت پاکستان بی دلیل نیست. تلاش می شود تا مردم میهن دوست از پاکستان ناامید شوند. خواسته های مردم کشمیر قابل احترام است. روند سرکوبی مردم گلگت-بلتستان و کشمیر باید متوقف شود. هر کاری که پاکستان را تضعیف کند توازن منطقه را نیز تضعیف خواهد کرد.
صاحب زاده محمد حامد رضا رئیس شورای اتحاد اهل سنت پاکستان در این کنفرانس گفت: مشکل غزه مخصوص به هیچ کشور خاصی نیست بلکه مشکل بشریت است. نقش ریاکارانه دولت پاکستان بر جنایات جاری در مورد فلسطین محکوم است. در پاکستان تجمعات و احساسات عمومی در حمایت از غزه ، سرکوب می شود . دولتی که ریشه در مردم ندارد به احساسات عمومی اهمیتی نخواهد داد. چرا موضع این دولت در قبال فلسطین، برای اسرائیل نرم شده است. ما از حاکمان فعلی انتظاری نداریم.
حجت‌الاسلام سید احمد اقبال رضوی نائب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان بیان داشت: غزه مظلوم است، اما آنان در برابر استعمار سر خم نمی کنند. تلاش می شود تفرقه در جهان اسلام گسترش یابد تا مسلمانان را به راحتی تجزیه کنند. امروز غزه، شیعیان و اهل‌سنت را متحد کرده است.
وی در ادامه گفت: وضعیت کنونی کشمیر غم انگیز است که ما آنچه را که در حال حاضر در کشمیر در جریان است محکوم می کنیم. باید به حرف های مردم گوش کرد و مشکلات آنان فوری حل شود.
مفتی گلزار احمد نعیمی رئیس جماعت اهل حرم پاکستان نقش بعضی از حاکمان اسلامی را در برابر غزه ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: مشکل مسلمانان متحد نبودن است، حاکمان اسلامی حق رهبری را از دست داده اند. با درک نفاق نیروهای استکبار برای مقابله با آن ضمن حفظ اتحاد و همدلی، چاره ای اندیشید.
سید ناصر عباس شیرازی گفت: ارتش غاصب اسرائیل با وجود تمام توانش شکست خورده است. فلسطینیان بیگناه غرور اسرائیل را شکسته اند و در داخل مرزهای خود محصور خواهند ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha