جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با عنوان اینکه این استان ظرفیت تبدیل شدن به کانون گردشگری مذهبی و زیارتی را دارد، تاکید کرد: باید به سمت فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در این زمینه برویم. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگوی ویژه خبر سیمای استان گلستان گفت: استان گلستان از دیرباز، کانون محبت و معرفت اهل بیت علیهم السلام، بین اهل تشیع و اهل سنت بوده است.

حجت الاسلام گرزین ادامه داد: وجود امامزاده‌های واجب التعظیم در گوشه گوشه استان گلستان، نشان می‌دهد که این منطقه حامی، مأمن و پناهگاهی برای خاندان اهل بیت علیهم السلام در مقابل فشار، خطر، تهدید، زندان و ترور خلفای عباسی بوده است.

وی افزود: وجود قدمگاه امام حسن عسگری و امامزاده‌های بزرگ نظیر یحیی بن زید، مؤید رویکرد تاریخی مردم این منطقه به مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

حجت الاسلام گرزین خاطرنشان کرد: رواج سنت‌ها و اماکن تاریخی و آیینی نیز در این استان، نمادی از همین رویکرد است.

وی اضافه کرد: مختومقلی فراغی در حدود ۳۰۰ سال پیش، چهره شاخص اهل سنت منطقه در ارادت به خاندان پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه با یادآوری اینکه این روزها استان گلستان مسیر بسیاری از زائران حرم امام رضا علیه السلام است، گفت: به سبب سابقه تاریخی و همچنین شرایط خوب آب و هوایی، استان گلستان مسیر بین المللی و حلقه وصل عتبات عالیات و مشهد مقدس است.

حجت الاسلام گرزین با بیان اینکه این استان ظرفیت تبدیل شدن به کانون گردشگری مذهبی و زیارتی را دارد، تاکید کرد: باید به سمت فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در این زمینه برویم.

وی افزود: کلّیت استان گلستان را باید زائرسرا بدانیم و امکانات را برای تکریم زائران، فراهم کنیم. وجود زیرساخت‌ها و امکانات، بازخورد خوبی برای تبدیل شدن از معبر به اقامتگاه خواهد داشت. نمادسازی‌ها و فضاسازی‌ها باید به این سمت برود. این اتفاق هم به نفع فرهنگ و هم اقتصاد منطقه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان، روستاهای استان در این زمینه پیشگام هستند. منازل، مساجد و حسینه‌های خود را برای میزبانی از زائران حرم امام رضا علیه السلام تجهیز و آماده کرده اند.

حجت الاسلام گرزین با تاکید بر اینکه این اتفاق پسندیده باید سازماندهی و گسترده‌تر شود از همه مردم، خیران و مسئولان استان خواست در تحقق این اتفاق، مشارکت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha