جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
نشست تقریبی علمای شیعه  و اهل سنت چالدران

حوزه/ امام جمعه شهرستان چالدران گفت: آن چه که دشمنان بشریت امروز به دنبال آن هستند، برده داری امت‌ها و ملت‌ها و استثمار آن هاست که با فطرت بشری در تضاد و تناقض می‌باشد و لذا علما در این خصوص و تبیین نقشه‌های شوم دشمنان نقش اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده امروز در همایش تقریب بین علمای شیعه و سنی شهرستان چالدران که به مناسبت دهه کرامت در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مناسبت‌های مذهبی فرصتی برای گردهمایی شیعه و اهل سنت و طرح مسائل اشتراکی و تقویت بنیه‌های وحدت بین اقوام و مذاهب است.

وی اضافه کرد: اتحاد و انسجام، بزرگترین نعمت الهی در بین مردم و مذاهب اسلامی است و با تحکیم اتحاد و انسجام، شکر این نعمت بزرگ را باید به جا بیاوریم و علمای مذاهب در تقویت بنیه‌های تقویتی نقش به‌سزایی دارند.

امام جمعه شهرستان چالدران گفت: دشمن برای تجزیه ایران اسلامی نقشه کشیده و نقشه‌ها می‌کشد اما آنچه باعث حفظ نظام و کشور شده، اتحاد و انسجام بین مذاهب و قومیت‌هاست، لذا باید این اتحاد را حفظ کرد و از اهانت به همدیگر بپرهیزیم که سم مهلکی برای از بین بردن اتحاد است و اگر کسی اتحاد را حفظ نکند و ایجاد تفرقه کند، بدانید در جبهه دشمن قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: همه انبیای الهی و ائمه معصومین امت‌ها و ملت‌ها را به وحدت و پرسش خدای یگانه و دوری از تفرقه و عدم تعظیم در برابر بت‌ها و غیر خدا دعوت کرده‌اند و آنچه که دشمنان امروز به دنبال آن هستند، برده داری امت‌ها و ملت‌ها و استثمار آن هاست که با فطرت بشری در تضاد و تناقض می‌باشد و لذا علما در این خصوص و تبیین نقشه‌های شوم دشمنان نقش اساسی دارند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha