سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
سالن مطالعه

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: از جمله الزامات و بایسته ها در راستای تشویق و ترغیب مردم به امر کتابخوانی، فرهنگ سازی مستمر به خصوص از ناحیه رسانه هاست.

دکتر مهدی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: هر چند که حضور مردم در این رویداد بزرگ فرهنگی فی نفسه ارزشمند و نشان دهنده علاقه آن ها به بحث کتاب و کتابخوانی است اما ما نباید به همین میزان بسنده کنیم بلکه باید فرهنگ سازی در طول سال در مسیر توسعه فرهنگ مطالعه صورت گیرد.

وی افزود: ایام برپایی نمایشگاه کتاب یکی از بهترین فرصت ها برای تمرکز نگاه ها و رویکردها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی اضافه کرد: البته بر اساس آمارهای جهانی، کشور ما از حیث سرانه مطالعه در رتبه نسبتاً خوبی قرار دارد و این یعنی آن طور که برخی می گویند وضعیت کتابخوانی در کشور ما اسفناک و نگران کننده نیست.

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: با این حال ما باید در حوزه فرهنگ سازی کار مستمر و جدی انجام دهیم که در این راستا نیاز است نخبگان و رسانه های جمعی، فعالیت ها و برنامه های اثربخشی برای ایجاد تغییر مناسب در فرهنگ عمومی جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: ترویج فرهنگ مطالعه به خصوص تشویق نسل جدید به مطالعه کتاب های خوب و پرمحتوا دارای آثار و برکات قابل توجه فرهنگی و تربیتی و اخلاقی است و در رشد و تعالی یک نسل نقش غیرقابل انکاری دارد.

اسلامی در خاتمه افزود: از این حیث تلاش در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی یک ضرورت برعهده همگان به ویژه مسئولان و مدیران فرهنگی کشور است، ضمن آن که باید توجه داشت که افزایش سرانه مطالعه در کشور نیازمند ایجاد تحول مطلوب در عرصه فرهنگ عمومی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha