چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
وزیر فرهنگ در اجلاس برخط با کشورهای عضو شانگهای

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجلاس برخط با کشورهای عضو شانگهای گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری با سابقه تمدنی چند هزار ساله آماده همکاری فرهنگی و هنری در قالب کشورهای شانگهای و دوجانبه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در اجلاس برخط کشورهای عضو شانگهای که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت: در حالی کنار هم جمع شدیم که دنیا با چالش‌های مختلف فرهنگی، انسانی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها چالش فرهنگی و انسانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش غرب بر انحراف در فرهنگ تمدنی و پیشرفت در این امور است که با فرهنگ منحرفانه ناشی از غرب خود را جلوه دهند.

وی ادامه داد: این در حالی است که کشورهای عضو شانگهای که امروز نمایندگان آن‌ها در این جلسه حضور داشتند، صاحب فرهنگ ریشه‌داری هستند که از پس همه این فراز و نشیب‌های فرهنگی جان سالم به در برده‌اند.

اسماعیلی بیان کرد: باید بکوشیم جلوه‌های فرهنگ والای با اصالت کشورهای مشرق زمین و عضو شانگهای که از یک قدمت زیادی برخوردار است را درست و دقیق معرفی کنیم.

وی افزود: منشور حقیقی ما قرآن است که می‌فرماید: ما شما را از یک مرد و زن قرار دادیم و گرامی‌ترین شما با تقواترین شماست.

عضو هیئت امنای دانشگاه تهران ادامه داد: فرهنگ، سنن و آداب مشترک به‌عنوان رشته‌های ناگسستنی عامل وحدت و اشتراک بین ملت‌ها است و می‌تواند عامل نزدیکی و منشا ثمرات نیکی باشد.

وی افزود: چالشی که مردم جهان با آن مواجهند اکنون ظلم رژیم صهیونیستی است که بر همگان آشکار شده و همه موظفیم در مقابل این هجمه از وحشی‌گری و قتل‌عام، واکنش نشان دهیم و از تخریب ملت‌ها توسط این رژیم ممانعت کنیم و برای این راهی بهتر از همکاری و تعامل بین کشورهای‌مان وجود ندارد.

وزیر فرهنگ بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری با سابقه تمدنی چندهزار ساله آماده همکاری فرهنگی و هنری در قالب کشورهای شانگهای و دوجانبه است.

وی افزود: هرکدام از ما نقش موثری در تکمیل پازل فرهنگی داریم و هرکدام از ما می‌توانیم مهجوریت و مظلومیت را از سیمای فرهنگی سازمان شانگهای بزداییم.

اسماعیلی گفت: باید در ابتدا قدرت خودمان را بشناسیم و سپس دنیا را متوجه عظمت‌مان کنیم. امروز متاسفانه قدرت رسانه‌ای در دست کسانی است که برای منافع خود هر دروغی را منتشر می‌کنند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در پایان، پیشنهاد عملی برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دارم و آن اینکه برگزاری جشنواره فیلم شانگهای در تهران و تشکیل اتحادیه فیلم کشورهای عضو شانگهای است زیرا فیلم و اثر نمایشی همیشه حلقه وصل بوده و هست و می‌تواند اهداف فرهنگی مان را هرچه بهتر و موثرتر به نمایش درآورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha