شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
.

حوزه/ امام جمعه کمالشهر گفت:کشور پیر یعنی کشور آسیب‌پذیر کشور پیر یعنی امنیت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، استقلال آن ضربه‌پذیر خواهد بود و این فاجعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت‌الاسلام نورپور در خطبه اول نماز جمعه کمالشهر، ضمن توصیه خود و نمازگزاران عزیز به رعایت تقوای الهی و تبریک دهه کرامت با استناد به فرازی از فرازهای نورانی زیارت جامعه کبیره به‌تفصیل درباره کرامت سخن گفت و یادآورشد: در قرآن کریم ۲۶ بار از خداوند متعال به‌عنوان کریم یاد شده است؛ حق‌تعالی نه‌تنها کریم است؛ بلکه او اکرم است؛ یعنی کرم، عطا، بخشش و عنایت او ما فوق همه کرم‌ها و عطاهاست. کرم و لطف هیچ کریمی در عالم به مرتبه کرم و لطف خداوند متعال نمی‌رسد.

امام‌جمعه کمالشهر افزود: همچنین در قرآن کریم دو بار از پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان کریم یاد شده و نیز از قرآن هم در سوره مبارکه واقعه به‌عنوان کریم تعبیر شد. "انه لقرآن کریم " چراکه قرآن از شرافت، عظمت و کرامت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و جامعه و مردم را کریمانه هدایت می‌کند. حق‌تعالی راه رسیدن به کرامت را هم به مانشان داد و فرمود: راه رسیدن به کرامت تقوا و پرهیزکاری است. ان "اکرمکم عند الله اتقاکم"

وی ادامه داد: نیز در روایت داریم که" کرم الرجل دینه " یعنی این دین است که به شخص کرامت و بزرگواری و عزت می‌بخشد. امام‌جمعه کمالشهر در ادامه ضمن تبریک میلاد مسعود امام رضا علیه‌السلام گفت: امام رضا علیه‌السلام مظهر اسماء و صفات حق‌تعالی و مجمع فضائل است. حضرت هر سه روز یک‌بار قرآن را ختم می‌کرد و می‌فرمود اگر بخواهم می‌توانم در کمتر از این مدت هم قرآن را ختم کنم، ولی من هرگز به آیه‌ای از قرآن برنخورده‌ام جز آنکه در آن اندیشیده‌ام که چیست و در چه زمینه‌ای نازل شده است. حضرت بسیار متواضع و باسخاوت و مهمان‌نواز بود شخصاً خود از مهمان پذیرایی می‌کرد و درفضیلت آن حضرت همین بس که مأمون دشمن دیرینه آن حضرت در جمع ۳۳ هزار تن از عباسیان لب به عظمت امام رضا علیه‌السلام می‌گشاید می‌گوید: بافضیلت‌تر، باتقواتر، متدین‌تر، دانشمندتر، عابدتر و شایسته‌تر از امام رضا (ع) نیافتم.

خطیب نمازجمعه کمال شهر در ادامه به‌روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و سقوط نرخ باروری در ایران اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی و جدی بزرگان به‌ویژه رهبر معظم انقلاب است به‌طوری‌که معظم له در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی ضمن ابراز نگرانی از این موضوع فرمودند یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد مسئله جمعیت است!

وی افزود: دهه ۶۰ در برهه‌ای می‌طلبید که سیاست رشد جمعیت اعمال شود؛ ولی بعدها متأسفانه غفلت شد و ما در آینده نه‌چندان دور با یک چالش و یک نگرانی بزرگ مواجه خواهیم شد و آن پیری جمعیت ماست می‌رود که کشورمان در آینده نزدیک به یک کشور پیر تبدیل شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha