جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: در جنگ شناختی دشمن از چند سلاح اعتمادزُدایی، نااُمیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، از بین بردن مشروعیت‌های جامعه و زیر سؤال بردن اعتبار نظام و حاکمیت در راس یک کشور، استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز ملی جمعیت اظهار داشت: از اوایل دهه ی نود، از جمله ی مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، مسئله ی پیری جمعیت ایران در آینده ی نزدیک است. و معظم له می‌فرمایند: « از جمله خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد، این مسئله جمعیت است.»

وی ادامه داد: از جمله مسائل مهم جمعیتی، مسئله سقط جنین و به تعبیر دیگر قتل جنین است و متأسفانه نه تنها در جهان، بلکه در ایران نیز چند سالی است که زیاد شده است. حال جای این سؤال مطرح است که آیا سقط جنینی که خداوند تبارک و تعالی در رابطه با مراحل ساخت آن در آیات وحیانی قرآن کریم به زیبایی سخن گفته و به‌ خاطر خلقت آن بر خود آفرین گفته است، چه حکمی دارد؟

امام جمعه ماکو تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهدیم، در جامعه هستند پدران و مادرانی که دست به قتل فرزندان خود می‌زنند و در همان روزها و ماه‌های اولیه شکل‌گیری جنین اقدام به سقط آن از روش‌های مختلف می‌کنند. متأسفانه عده‌ای بچه‌دار شدن و یا تعدد فرزندان را بی‌فرهنگی و به اصطلاح عامیانه «بی‌کلاسی» برای خود می‌دانند.

وی افزود: در آستانه سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر که به نام روز ایثار و مقاومت نامگذاری شده، قرار گرفته‌ایم. مقام معظم رهبری در بیان تبیین ابعاد حماسه فتح خرمشهر فرمودند: «خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: بشر امروز تقریباً تمام انواع و اقسام جنگها را تجربه کرده است. حالا جنگ شناختی و ادراکی! ما در جنگ تحمیلی، خرمشهر داشتیم که برای مردم و نظام، سقوط آن بسیار دردناک و جانگداز؛ و فتح آن بسیار مبارک و مسرت‌بخش بود. به همان نسبت، در جنگ شناختی و ادراکی، دشمن می‌خواهد در محاسبات و تصمیمات ما اختلال ایجاد کرده و به دنبال در جنگ اراده‌ها و اشغال اراده و عزم ما پیروز میدان باشد.

وی عنوان کرد: در جنگ شناختی دشمن از چند سلاح اعتمادزُدایی، نااُمیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، از بین بردن مشروعیت‌های جامعه و زیر سؤال بردن اعتبار نظام و حاکمیت در راس یک کشور، استفاده می‌کند. امروز نخبگان، جامعه، اعتقادات و نگرشهای مثبت نسبت به کشور، همگی نشانه‌های اصلی برای اصابت گلوله‌های شناختی و ادراکی دشمن قرار گرفته‌اند. در واقع ادراک را از افراد می‌گیرند و برای رسیدن به اهداف، آنها را دستاویز خود می‌کنند. اگر احساس می‌کنیم که از این جنگ، آسیبی به ما نمی‌رسد غالبا در اشتباه هستیم.

امام جمعه ماکو گفت: برخی وقت ها نه تنها از آسیب هایی که می‌بینیم دردی احساس نمی‌کنیم؛ بلکه به جرگه دشمن ملحق می‌شویم و حتی از ترکش‌هایی که به ما اصابت می‌کند، ممکن ابراز رضایت کنیم، چون افکار ما دیگر دست خودمان نیست.

وی با اشاره به بازگشایی مجلس دوازدهم بیان داشت: حدود ۱۷۴ نفر از نمایندگان مجلس، تازه نفس هستند. برخی از آن ها سابقه نمایندگی دارند، اما بخش اعظمی از آنان برای اولین بار به بهارستان راه یافته‌اند. حقیقتاً اولین و مهمترین وظیفه آنان، آشنایی عمیق با قانون اساسی و وظایف نمایندگی و اسناد بالادستی کشور است. و مهم‌تر از آن آشنایی عمیق با گفتمان امام راحل و رهبرحکیم انقلاب اسلامی است. نمایندگان مجلس در اول هر دوره باید با گفتمان ولایت به معنای واقعی کلمه، آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha