شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1157565
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهار برج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج گفت: در جنگ شناختی و ادراکی، دشمن با هدف ایجاد اختلال در محاسبات و تصمیمات ما در صدد پیروزی در جنگ اراده‌ها و اشغال خرمشهر اراده و عزم ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام اصغر جلالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه یکی از مأموریتهای محوری رهبران الهی طاغوت‌ستیزی است، اظهار کرد:ستیز با طاغوت و حاکمیت‌های غیرالهی از اصلی‌ترین مأموریت‌های انبیاء علیهم السلام و به تبع ایشان حضرات ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه مسیری که به غیر حق منتهی گردد، طاغوت گفته می‌شود، افزود: راز اینکه استقرار نظام توحید و مبارزه با طاغوت، اساس کار رهبران الهی بوده و هست، این است که اگر پایه‌های توحید محکم نشود و طاغوت‌ها از جوامع انسانی و محیط افکار طرد نگردند، هیچ برنامه اصلاحی و راهبری انسان‌ها به سوی هدف خلقت قابل پیاده کردن نیست.

وی به تمایز چهره طاغوت در عصر تنزیل و عصر تأویل اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های مهم طاغوت این است که در دوره تنزیل چهره‌ واقعی کافرانه و مشرکانه داشت ولی در عصر تأویل چهره کافرانه و مشرکانه خود در پرده تزویر و نفاق پنهان می‌کند.

جلالی با اشاره به دهه کرامت و ایام ولادت حضرت رضا(ع) و مساله پذیرش ولایت‌عهدی ایشان اشاره و تصریح کرد: از پیچیدگی‌های عصر ولایت امام رضا(ع)، مسئله پذیرش ولایتعهدی است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه در طول خلقت بشریت انسانهای الهی با طاغوت درگیر بودند، اظهار کرد: با هر طاغوتی به اقتضای مکرش باید تدبیر کرد؛ پیامبران و ائمه اطهار(ع) با طواغیت زمان خود و امام رضا(ع) با مامون و در عصر امروزی امام خمینی(ره) با شاه پهلوی، رژیم صهیونیستی و آمریکا ، امام خامنه ای(مدظله العالی) با تمام طواغیت.

وی گفت: امروزه شیاطین انسی و جنی جمع شده اند تا به جنگ این مرد الهی بیایند ولی وعده الهی حق بوده و این سنت الهی است که اگر راهی که شما می روید و کاری که شما می کنید برای نصرت خدا و ارزش های الهی باشد؛ پیروز خواهید شد و خدا شما را کمک خواهد کرد.

جلالی در ادامه به سالروز فتح خرمشهر اشاره و تصریح کرد: خرمشهرها در پیش است و باید خرمشهرهای پیش رو را نیز مانند فتح خرمشهر؛ فتح کرد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه بشر امروز انواع و اقسام جنگ‌ها اعم از جنگ سخت، جنگ سرد، جنگ نرم و اکنون جنگ شناختی و ادراکی را تجربه کرده است، اظهار کرد: در جنگ شناختی و ادراکی، دشمن با هدف ایجاد اختلال در محاسبات و تصمیمات ما در صدد پیروزی در جنگ اراده‌ها و اشغال خرمشهر اراده و عزم ما است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مقابله با جنگ شناختی دشمنان، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.

جلالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به تکمیل ترکیب مجلس دوازدهم، گفت: منتخبان مجلس دوازدهم باید تلاش مومنانه و رفیقانه نه رقیبانه برای تشکیل و انتخاب هیأت رئیسه و اعضا و روسای کمیسیونها داشته باشند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه برخی از نمایندگان دارای سابقه نمایندگی بوده و بخش زیادی هم برای اولین‌بار به بهارستان راه یافته‌اند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در ابتدای هر دوره باید با گفتمان ولایت به‌معنای واقعی آن آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند.

وی گفت: به باور ما اولین و مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس آشنایی عمیق با قانون اساسی، وظایف نمایندگی و اسناد بالادستی کشور و مهم‌تر از آن آشنایی عمیق با گفتمان امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.

جلالی جانمایی واقعی و به دور از احساس و هیجان در کمیسیونهای مجلس براساس تخصص و نیاز جامعه را از دیگر توصیه ها به منتخبان مجلس دوازدهم برشمرد و تصریح کرد: تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی باید در اولویت منتخبان مجلس باشد.

امام جمعه چهاربرج افزود: منتخبان مجلس دوازدهم با انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی‌کردن شعار سال، مطالبات رهبر انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کرده و گام‌های اساسی به‌منظور مردمی‌سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد و در واقع تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده و جواب اعتماد مردم را بدهند.

وی هم چنین با اشاره به مشکلات قطعی برق در چهاربرج، گفت: مردم از وضعیت قطعی برق گله دارند و انتظار ما از مسئولان اداره برق این است که موضوع را پیگیری کرده و در این زمینه چاره جویی کنند.

جلالی با بیان اینکه همه شهرستان باید برای موقع بحرانی آماده باشند، اظهار کرد: یک مانور وضعیت بحران در شهرستان برگزار شود تا در شرایط خاص هر ارگانی با وظیفه خود آشنا شده و خدای نکرده در شرایط واقعی ارگانها تقصیر را به گردن دیگری نیندازد.

وی هم چنین از رئیس هلال احمر چهاربرج به دلیل کسب مقام کشوری و جهاد کشاورزی چهاربرج در راستای بررسی میدانی و حل مشکلات کشاورزان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha