شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
آیت‌ الله سید احمد علم ‎‎الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عزیزان من، گاهی‌اوقات انسان می‌تواند تمام دنیا و آخرت خود را در یک سفر حج بسازد زیرا حس و اخلاصی که در این سفر معنوی به انسان دست می‌دهد، در هیچ حالت دیگری در طول زندگی بر فرد عارض نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی که با حضور مدیران و روحانیون کاروان‌های اعزامی به سفر معنوی حج برگزار شد، اظهار کرد: عزیزان من، گاهی‌اوقات انسان می‌تواند تمام دنیا و آخرت خود را در یک سفر حج بسازد زیرا حس و اخلاصی که در این سفر معنوی به انسان دست می‌دهد، در هیچ حالت دیگری در طول زندگی بر فرد عارض نمی‌شود. کل این ماجرا نیز محدود به وقوف عرفات نیست بلکه حتی در یک سعی ساده میان صفا و مروه یا همان حال احرام، گاهی‌اوقات موقعیت‌هایی میان انسان و خدا پیش می‌آید که بنده می‌تواند همه‌چیز خود را با آن جبران کند، زندگی‌اش را بسازد و عاقبت به‌خیر شود.

وی افزود: سفر حج یکی از آن موقعیت‌هایی است که هیچ‌گاه برای انسان تکراری نمی‌شود. آن‌هایی که چندین‌بار به حج مشرف شده‌اند یا روحانی کاروان هستند، این عرض بنده را تأیید می کنند که گاهی اوقات، انسان در تشرف دوم و سوم حالتی دارد که نه تنها تکراری نیست بلکه بهتر از تشرف‌های قبلی است. این معجزه و خصوصیت معنوی سفر به سرزمین وحی است.

حج، انسان‌ساز است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تقدم خودسازی بر راهنمایی و خدمت‌رسانی به حجاج خاطرنشان کرد: اصل برکت حج به این است که انسان برای خودش کاری بکند. ممکن است خیلی از دست اندرکاران حج باشند که عالی‌ترین سطح خدمات مخلصانه را به حاجیان ارائه می‌دهند. این‌ها همه مقبول است اما مهم‌ترین اصل آن است که انسان قدر موقعیت بداند و حتی والاتر از خدمت، متمرکز بر خودسازی باشد تا مبادا در آخرین ایام تشرف اگر از او درباره برکات سفر سؤال شد، در دلش احساس خلأ کند و دستش خالی باشد.

وی ادامه داد: برادران عزیز، حج انسان‌ساز است. حج انسان را زیر و رو می‌کند. یک سفر حج می‌تواند همه دنیا و آخرت انسان را تغییر دهد. این را دستکم نگیرید.

حج، نقطه آغاز تحول و تعالی

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از ضرورت‌هایی که باید بیش از پیش بر آن تمرکز شود، حفظ ارتباط مدیران و روحانیون کاروان‌ها با حاجیان است. این‌طور نباشد که شما دوره مأموریت تبلیغی خود را محدود به ایام وقوف و مناسک بدانید. حج، نقطه آغاز عملیات تبیینی شماست که با زیارت خانه خدا و سرزمین پیامبر(ص) و تحول وضعی حاجی شروع می‌شود و این ارتباط، کل زندگی او را در ادامه حفظ خواهد کرد.

وی تأکید کرد: اگر این شیوه را در پیش گرفتید، سرباز مخلص امام زمان(عج) خواهید بود. از خداوند متعال می‌خواهیم که برکات و دستاوردهای این سفر معنوی را برای شما مضاعف بگرداند و در قیامت اگر قرار بر ذکر یک عمل در پیشگاه پروردگار باشد، بتوانید انگشت بر برکات این سفر بگذارید و به آن مباهات کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha