یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کتاب «شهسوار بُران»

حوزه/ بمناسبت هفته بسیج عشایر کتاب «شهسوار بُران» زندگینامه شهید میرلطف‌اله موسوی در دفتر نماینده ولی فقیه استان اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسم رونمایی از کتاب «شهسوار بُران» زندگینامه شهید میرلطف‌اله موسوی که بمناسبت هفته بسیج عشایر و با حضور نخبگان و بزرگان عشایر دشت مغان در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، از مردم عشایر به عنوان دلیران فراموش نشدنی در هر عصری نام برد و اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه عشایر در خط مقدم دفاع کیان میهن اسلامی و دین مبین اسلام هستند.

امام جمعه اردبیل تدوین و نشر زندگینامه شهدا را ضروری دانست و بیان کرد: تولید کتاب در هر زمینه‌ای کار زیبا و پسندیده‌ای است بویژه اگر در حوزه مکتب شهدا و فرهنگ غنی ایثار و شهادت باشد ارزش و جایگاه والایی دارد.

پری آخته، نویسنده کتاب شهسوار بران نیز عنوان کرد: این اثر اقتباسی از زندگی شهید میرلطف‌اله موسوی (لطیف)، پسری از ایل عشایر است که از دورترین نقطه مرزی کشور از روستای بران خالصانه به جبهه رفت و در ۱۹ سالگی در منطقه جنوب، عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در خاطرات شهید آمده روزی که او به دنیا آمد، باران می‌بارید و زمان رونمایی از کتابش نیز باران بارید، همرزمانش می‌گفتند؛ منطقه‌ای که او آن‌جا شهید شده چنان گلوله باران شد که خون لطیف عین باران بر سر روی ما نشست.

نویسنده اردبیلی ادامه داد: این کتاب در کل سفر آب است، آبی جوشان و خروشان از نور، سفری یک انسان پاک سرشت از رود ارس تا اروندرود و در نهایت سفر ابدی و پیوستن به معبود است.

کتاب شهسوار بران از سری کتاب‌های منتشر شده برای شهدای عشایر است که با حمایت سازمان عشایری کشور توسط نشر فاتحان چاپ شده است.

میر لطف الله موسوی فرزند «میرزمان موسوی» هفتم مرداد ۱۳۴۴ در منطقه بران اردبیل به دنیا آمد و ۲۵ دیماه سال ۱۳۶۵ در منظقه جنگی شلمچه به شهادت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha