یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1157835
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
جمعیت

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: خانواده جایگاهی استوار برای حفظ و رشد جامعه است و فرزند هدیه نابی از جانب خداوند برای خانواده‌هاست.

خانم زهرا صالحی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و هفته جمعیت با بیان اینکه ترس خانواده‌ها از فرزندآوری باید از بین برود، خاطرنشان‌کرد: پیری جمعیت موجب کاهش باروی و کاهش جمعیت جوان جامعه می‌شود که این روند بزرگترین آسیب را به یک جامعه ایجاد می کند و مسیرهای رسیدن به رشد و پویایی را در آن جامعه محدود و کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات مهم در جامعه این است که آمار سقط جنین به مراتب بیشتر از فرزندآوری شده و در این راستا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی به ویژه برای زنان ایجاد شده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان ضمن استناد به حدیث پیامبر(صل الله علیه و آله و سلام) "خانه ای که کودکان در آن نباشند، برکت ندارد" تصریح کرد: از مزایای چند فرزندی می توان به مسؤلیت پذیر بودن بچه‌ها، رشد شناختی، دلگرم بودن بچه‌ها به هم دیگر، دلگرم بودن پدر و مادر به بچه‌ها و گرم بودن محیط خانه و خانواده اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج و فرزندآوری به افراد تشخص اجتماعی و حتی بین خانواده و اقوام عزت می‌دهد، گفت: ضروری است که کشورمان را جوان نگه داریم، مثل الان که جامعه جوانی داریم و همین جوان‌ها باعث پیشرفت‌های علمی بزرگ ما در ایران و سطح دنیا شده‌اند.

خانم صالحی در پایان ضمن بیان برنامه‌های اهم هفته‌ی جمعیت، خاطرنشان کرد: انتشار عناوین روزشمار هفته جمعیت، برگزاری کارگاه عوارض سقط جنین و برگزاری طرح مشاوره محله به محله در هفته جمعیت از برنامه‌های هفته جمعیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha