یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
جشن دهه کرامت

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: حضرت معصومه(س) بانوی عالمه و عارفه ای که مظهر تمام‌نمای ولایت مداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س)، جشن دهه کرامت با سخنرانی خانم آشتیانی استاد مدارس علمیه خواهران شهر اراک و با حضور طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی همراه با برنامه های متنوع فرهنگی واخلاقی امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد.

آشتیانی بعد از تبریک ایام دهه کرامت، بیان کرد: اعمالی که باعث ورود در بهشت است، یکسان نیست بعضی از اعمال خیر باعث می شود انسان به بهشت راه پیدا می کند اما بعضی از اعمال خیر سبب می شود که بهشت در اختیار انسان باشد.

وی گفت: گاهی امام می فرماید اگر فلان کار خیر را انجام دادی وارد بهشت می شوی، گاهی میفرماید اگر فلان کار خیر را انجام دادی بهشت مال شماست که در این صورت دوّم که بهشت برای کسی باشد، انسان حق شفاعت هم دارد که عده ای را به همراه ببرد.

آشتیانی خاطرنشان کرد: سرّ اینکه وجود مبارک امام هشتم (ع) فرمودند: هر کس کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) را زیارت کند بهشت برای اوست، این است که او اهل ولایت است و اگر کسی پیوند ولایی با دودمان عصمت و طهارت داشته باشد میکوشد که طعم ولایت در هستی او پدید آید و خود جزء اولیای الهی بشود و اگر کسی جزء اولیای خدا شد و ولی الله شد بهشت مشتاق اوست.

وی در ادامه افزود: این بخش از زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) که می خوانیم «یا فاطمة إشفعی لی فی الجنة فإن لَکِ عِندَ الله شأناً من الشأن... یعنی کسی حق شفاعت دارد که در کنار عدالت الهی از مظاهر اسمای حسنای خدا باشد خداوند اگر با عدل خودش با ما رفتار کند بسیاری از انسان ها آسیب خواهند دید، ولی اگر رحمت او ضمیمه ی عدل او گردد، در این صورت به این کار «شفاعت» می گویند. لذا اگر حضرت فاطمه معصومه(س) به این مقام رسیده است که همه بزرگان، همه علما، همه مراجع در کنار بارگاه ملکوتی او عرض میکنند یا فاطمة إشفَعی لی فی الجنة..» معلوم می شود که حق شفاعت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha