یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
23

حوزه/ جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حقیقتاً صبر، استقامت و ایستادگی مردم ایلام در دوران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده طی سخنانی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان ایلام ضمن تجلیل از حماسه صبر و استقامت ایلامی ها در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: پاداش مجاهدت و جان‌فشانی مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، خادمی زائران اباعبدالله(ع) است که هر ساله میزبانی شایسته برای زوار به خصوص در ایام اربعین حسینی هستند.

وی افزود: استان ایلام دارای تاریخی کهن و فرهنگی غنی است و اقوام مختلف در طول تاریخ کهن این سرزمین، با صلح و صفا و صمیمیت زندگی و از این مرز و بوم دفاع کرده‌اند.

نصیرزاده با بیان این‌که استان ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشید، گفت: باید حماسه مردم و رزمندگان این دیار با ابزار هنر و رسانه در تاریخ ماندگار شود تا نسل های بعدی از آن به خوبی اطلاع پیدا کنند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰۰ بار ایلام بمباران شد اما مردم این استان صبر و استقامت و ایستادگی کردند و در استان ماندند. مقاومت مردم ایلام دشمن را عصبانی کرد و در نهایت در اقدامی ددمنشانه و خصمانه، زمین فوتبال چوار را بمباران کردند و موجب شهادت جمعی از هم‌وطنان ورزشکار در ورزشگاه شهر چوار شدند.

وی تأکید کرد: پیش از وقوع جنگ ۸ساله این استان نخستین شهید را به انقلاب هدیه کرد که افتخاری بزرگ برای استان ایلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha