یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: امام رضا(ع) مسیر هدایت امت به سوی مهدویت را هموار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در ویژه برنامه تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که در کلام امام رضا(ع) به آن زیاد پرداخته شده، موضوع مهدویت است.

وی تصریح کرد: یکی از اعتقادات مهم شیعه موضوع امامت و ولایت است، اگر چنین اعتقادی نداشتیم به زیارت ائمه معصومین(ع) نمی‌رفتیم و تشرف ما به زیارت آن بزرگواران دلیلی بر اعتقاد ما به ولایت است‌.

این کارشناس دینی افزود: ائمه طاهرین(ع) از جمله امام رضا(ع) درباره امامت و به ویژه موضوع مهدویت و امام زمان(عج) صحبت کرده‌اند و تاکنون کتاب های مختلفی با عنوان «امامت» از منظر امام رضا(ع) نوشته شده است.

وی افزود: از منظر امام رضا(ع) آنهایی که می‌گویند پیامبر جانشینی برای خود انتخاب نکرده است، حرف اشتباهی می‌زنند مگر می‌شود خدا دین خود را ناقص بگذارد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: از نظر امام رضا(ع) خداوند پیامبر(ص) را از دنیا نبرد، مگر اینکه دین را کامل کرد؛ دین هم تنها با آموزش دادن احکام کامل نمی‌شود بلکه دین با معرفی جانشین توسط پیامبر(ص) کامل می‌شود.

وی اظهار کرد: هر کس بگوید پیامبر (ص) برای خود جانشینی انتخاب نکرده در واقع قرآن را نفی کرده است چرا که حضرت موسی(ع) وقتی یک ماه به میقات رفت برادرش هارون را به عنوان جانشین خود در بین امت خود گذاشت و آنها را به حال خود رها نکرد لذا چگونه امکان دارد که پیامبر اکرم(ص) جانشینی برای خود انتخاب نکرده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اضافه کرد: امامت و ولایت بعد از پیامبر اکرم(ص) تا قیامت ادامه دارد و آخرین امام هزار و دویست سال پشت پرده غیبت به سر می‌برد و روزی ظهور خواهد کرد و جهان به دست ایشان پُر از عدل و داد خواهد شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه وجود مقدس امام زمان(عج) به ما بد معرفی شده است و زمانی که از دوره ظهور صحبت می‌شود به یاد قتل و خونریزی و ... می‌افتیم اما در صورتی که طبق حدیث امام رضا(ع)؛ « الإِمامُ الأَنیسُ الرَّفیقُ، وَالوالِدُ الشَّفیقُ، وَالأَخُ الشَّقیقُ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ» یعنی امام همدم، رفیق، پدر مهربان، برادرِ همسان است و همچون مادر نیکوکار نسبت به فرزند کوچکش است.

خطیب حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بنابراین طبق این حدیث نورانی وجود امام سراسر مهر و رحمت است و با افراد درستکار با مهر و عطوفت رفتار می‌کند ولی از طرفی هم «اَشِدّا عَلَی الکُفّارْ» هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha