دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
تصاویر/  مراسم عزاداری به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در مسجد اعظم اهواز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هشت سال توطئه مداوم علیه جمهوری اسلامی، روحانیت، حوزه های علمیه و معارف دین را در سه سال دوران ریاست جمهوری خود باطل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حاجتی نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) امروز در اجتماع طلاب و روحانیون حوزه علمیه خوزستان به مناسبت شهادت خادم الرضا حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهانش، با اشاره به حدیث "إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ" از امام صادق(ع) اظهار داشت: فاجعه روز گذشته خواب را نه فقط از ملت ایران بلکه از کلیه ی آزادی خواهان جهان ربود. دیشب برای ما شب یلدا و طولانی ترین شب سال بود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم این مصیبت را درست تحلیل کنیم باید ابتدا مبداء و مقصد انقلاب را بشناسیم اگر کسی با مبداء و مقصد انقلاب آشنا نبود دچار شک و تردید می شود حتی ممکن است سنگر را ترک کرده و تسلیم دشمن شود. وقتی مبداء و مقصد انقلاب را شناختیم آن موقع مصیبت های اینچنینی را می توانیم درست تحلیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در ادامه گفت: مبداء جمهوری اسلامی به تعبیر آیت‌الله بُدلا (هم مباحث امام خمینی) ابر مردی است که با تهذیب و خودسازی یک انقلاب در درون و جان خود به وجود آورد از این رو خداوند متعال به او توفیق داد تا زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) باشد. امام خمینی(ره) که اشک استکبار را در آورده بود و آمریکا را تحقیر کرده بود در نمازش چنان زجه و گریه و زاری می کرد که هضمش برای خیلی افراد قابل هضم نبود.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر مبداء و مقصد انقلاب را خوب شناختیم در حوادث خطیر دچار غم و اندوه می شویم ولی متلاطم و ناامید نمی شویم. در سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری (با اینکه به ایشان خبر رسیده بود که احتمال زنده بودن رئیس جمهور و همراهانش بسیار ضعیف است) ملاحظه کردید که حضرت آقا چنان با صلابت صحبت کردند و گفتند: «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید.» که ما دوباره امام خمینی(ره) را در وجود ایشان مشاهده کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی ابراز کرد: هشتمین رئیس جمهور ما به تمام معنا خادم الرضا بود؛ از این رو از دل حرم هشتمین امام ما حجتی برای ما ظهور و بروز کرد. شهید رئیسی در انتخابش به عنوان هشتمین رئیس جمهور انقلاب اسلامی سری بود، ایشان در ایام ولادت امام رضا(ع) به عنوان رئیس جمهور انتخاب و مشغول کار شدند و در شب ولادت امام رضا(ع) نیز پاداش خدماتش را با شهادت گرفت.

وی تصریح کرد: هشتمین رئیس جمهور ما از دل حرم هشتمین امام ما، خدمتگزار و خالص بیرون می آید تا ۸ سال توطئه ی مداوم علیه جمهوری اسلامی، روحانیت، حوزه های علمیه و معارف دین را طی سه سال دوران ریاست جمهوری اش باطل کند و می شود مانند عصای موسی که وقتی بر زمین افتاد سحر ساحران را باطل کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مردی بود که با تبعیت از نائب بر حق امام زمان(ع) آیت الله العظمی امام خامنه ای و تلاش جدی برای به منصه ی ظهور رساندن منویات ایشان کاری کرد که بعضی از قله های پیرامونی را فتح و به قله اصلی نزدیک تر شویم. در عهد جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، ایرانی که مورد تهاجم ابرقدرت ها بود و داشت سیر نزولی و سقوطی را طی می کرد تبدیل به یک ابرقدرت شد مخصوصا در سه سال اخیر که ایران اسلامی به نقطه ای رسید که در آن واحد چهار قدرت اتمی(امریکا،انگلیس،فرانسه و رژیم منحوس صهیونیستی) را مورد حمله موشکی قرار داد.

وی گفت: از شب گذشته تاکنون موج اظهار تاسف و همدردی در بین رهبران جهان عجیب و غریب بود. پاکستان یک روز عزای عمومی اعلام کرد، تقریبا تمام کشورهای عربی پیام اظهار همدردی فرستادند، دبیر اتحادیه اروپا قبل از اعلام خبر شهادت برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرده بود، بلافاصله رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی در رسانه ها با ترس و لرز اعلام کرد که ما در این قضیه نقشی نداریم و بایدن سفر خود را نیمه کاره گذاشت و به واشنگتن برای برگزاری جلسه اظطراری برگشت. این شیوه  برخورد فقط شیوه ی برخورد با یک ابرقدرت است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: ما غم زده و مصیبت زده هستیم ولی نگران نیستیم چرا که روز گذشته مقام معظم رهبری به ما گفتند که نگران نباشید و قبلا نیز به ما گفته اند که نزدیک قله هستیم و نباید خسته و ناامید شویم. قطعا دستی از پس پرده امور ما را به بهترین نحو هدایت می کند.

وی به رابطه صمیمی شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و ابراز داشت: شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با حاج قاسم سلیمانی نجوا و سر و سری داشت. قدر مشترک آنها دو چیز بود اول عبودیت و بندگی و دوم ولایت مداری. این دو از هم نباید جدا شوند دلم برای کسانی که عبودیت دارند ولی ولایت مدار نیستند بسیار می سوزد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به خدمات شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی بیش از ۷ هزار واحد تولیدی از کار افتاده که بلاشک بعضی از آن ها با برنامه قبلی و توسط دشمنان داخلی و خارجی از کار افتاده بودند را دوباره فعال و به چرخه تولید برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: اولین کار هنگام وقوع چنین وقایقی این است که مسئله را درست تشریح دهیم. مسئله ما مسئله ی شهادت رئیسی نیست مسئله ای ما این است که نکند ما معرفت آیت الله رئیسی را پیدا نکنیم. مسئله شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را خداوند متعال به ما در آیه ۱۰۶ سوره بقره «مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ۗ أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» وعده داده که حل کند و ما نمی ترسیم چرا که می دانیم یا مثل رئیسی و یا بهترش را خداوند نصیب ما می کند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره) بعضی از افراد لیبرال مسلک به بن بست رسیده بودند و می گفتند که ما بعد از امام(ره) کسی را نداریم که بتواند جانشین امام شود همان جا بود که شهید دستغیب پشت تریبون رفته و این آیه را متذکر شدند و گفتند که همان خدائی که امام خمینی(ره) را به ملت ما هبه کرد وعده داده که بعد از امام یا مثلش یا بهترش را به ما هبه می کند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha