پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
یادداشت

رئیس دیر کاکورای با ارسال نامه ای به رئیس جامعة المصطفی، تصریح کرد: ما با جریانات فلسفی مدرنیته و بی قیدی مذهبی که رواج دارد، کاملاً مخالفیم و مشتاقیم که با افراد شایسته ای که دغدغه یافتن حقیقت دینی دارند، مصاحبت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس دیر کاکورای در ابتدای این نامه ضمن تقدیر از میزبانی جامعه المصطفی، سفر به ایران و قم  را مجذوب کننده و موجب افتخار دانست و یاد آور شد: ما با مباحثه های کیفی بالا که با همکاران و همکیشان شما داشتیم تحت تأثیر قرار گرفتیم. بخاطر پذیرایی کاملی که در کشورتان بویژه در قم از ما شد، بی نهایت تشکر می کنیم.

وی در بخش دیگری از این نامه آورده است: همانطور که توجه دارید، تنها مراد ما دین است. برای هر کس هیچ مسئله ای مهمتر از دانستن حقیقت دینی نیست. ما نسبت به جریانات فلسفی مدرنیته یا التقاط گرایی یا مدرنیسم یا بی قیدی مذهبی که رواج دارد، کاملاً مخالف هستیم و مشتاقیم که با افراد شایسته ای که دغدغه ای بجز یافتن حقیقت دینی ندارند، مصاحبت کنیم.

رئیس دیر کاکورای می افزاید: از خدا می خواهیم نیت ما برای ادامه دادن این گفتگوها و مباحثات درباره حقیقت دین را مورد برکت و مغفرت خود قرار دهد. اطمینان داریم که این بحث ها با داشتن روحیه تواضع می تواند به اشتیاق برای رسیدن به حقیقت و تعظیم و تکریم بیانجامد.

وی در پایان این نامه، هدف از این ارتباطات را آشنا نمودن همه مردم با دین راستین یکتایی که خدا برای بشر فرستاده دانست و اظهار داشت: ما و شما اگر درباره این سئوال که کدام دین راستین است موافق نباشیم، می خواهیم برای حقایق ادیان موجود روی زمین، با پاسخگویی صادقانه به سئوالات و مخالفت هایی که می تواند علیه ما بشود، فعالیت کنیم.

 براساس اعلام المصطفی،‌ چندی پیش، جمعی از کشیشان انجمن سنت پیه دهم فرانسه جهت گفتگوهای میان ادیان، به میزبانی جامعةالمصطفی، به قم سفر کرده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha