جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 864662
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
شورای پیاده روی اربعین

حوزه/ جلسه مشترک نهادهای فرهنگی - مذهبی کرمان به منظور بررسی شرایط موکب های اربعین حسینی برگزار شد

حجت‌الاسلام سید علیرضا علوی رضوی سرپرست معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان از تشکیل شورای مشترک پنج نهاد فرهنگی - مذهبی استان داد و گفت به منظور ساماندهی موکب های اربعین حسینی، اولین جلسه سال جاری جهت بررسی مشکلات پیش روی موکب ها و موکب داران برگزار گردید.

سرپرست معاونت امور طلاب حوزه علمیه کرمان ادامه داد: در این جلسه مسئله مسیر طولانیِ مرز پاکستان تا مرز عراق مدنظر قرار گرفته و قرار شد تا بخش قابل توجهی از هزینه ها جهت برپایی موکب ها به داخل کشور وارد شود و تمامی موکب ها صرفا در مرز و داخل عراق تجمیع و برپا نشوند.

علوی با اشاره به برپایی موکب های مختلف از اقصی نقاط کرمان (همچون ماهان، رفسنجان، سیرجان، انار و ...) در سال‌های گذشته، گفت: مسئله بعدی مطرح شده در این جلسه، بحث تمرکز بر مسائل فرهنگی موکب ها و نحوه‌ی حضور و مداخله روحانیت بود که در این خصوص مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری آمادگی این دفتر را جهت برگزاری جلسات روحانیون حاضر در موکب‎ها اعلام کرد.

وی با اشاره به لزوم جهت دهی فعالیت موکب ها، افزود: با توجه به حساسیت ساماندهی و برنامه ریزی موکب ها (چه در داخل و چه در خارج از استان)، این شورا در ادامه به بررسی مسائل فرهنگی و موارد مورد توجه پرداخت و قرار شد در جلسات بعدی، شورا نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه ورزد.

 علوی در پایان گفت: به منظور بررسی دقیق تر مسئله و برنامه ریزی صحیح، مقرر شد با فراخوانی، تعداد طلاب و روحانیون آماده به همکاری مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

گفتنی است، در این جلسه حجج اسلام آقایان جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه، سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، قنبری مدیر اداره تبلیغات کرمان، حدادی معاون فرهنگی اوقاف، علوی رضوی سرپرست معاونت امور طلاب حوزه کرمان و  متقی مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha